افزایش حافظان کل ودجا به 1000 نفر در سال 1404
کد خبر: 3777745
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۳
در آیین اختتامیه مسابقات قرآن وزارت دفاع مطرح شد؛

افزایش حافظان کل ودجا به 1000 نفر در سال 1404

گروه مسابقات ــ طی مراسم اختتامیه سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان پایور و وظیفه و بانوان شاغل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بر پیش‌بینی افزایش حافظ کل این وزارت از 300 نفر به هزار نفر در سال 1404 تأکید شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ مراسم اختتامیه سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان پایور و وظیفه و بانوان شاغل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امروز، 11 دی‌ماه، با حضور سردار سرتیپ پاسدار قاسم تقی‌‌زاده، جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و حجت‌الاسلام قندهاری، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ودجا و دیگر فرماندهان و مسئولان لشکری در سالن شهدای ساصد برگزار شد.
این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن توسط پرویزی، رتبه برتر این مسابقات در رشته قرائت آغاز شد و سپس سرود جمهوری اسلامی ایران پخش شد. در ادامه محمدهادی صلح‌جو، کارشناس مجری شبکه قرآن و معارف سیما به اجرای برنامه پرداخت. سپس حجت‌الاسلام حسین محمد‌ابراهیم، رئیس عقیدتی ـ سیاسی سازمان صنایع دفاع به سخنرانی پرداخت و گفت: مؤانست با قرآن موجب سکینه و آرامش و دوری از نگرانی می‌شود.
وی ادامه داد: قرآن هرجا که باشد موجب رفع نگرانی فردی و اجتماعی می‌شود و این است که بزرگان همواره با قرآن مأنوس هستند.
ایجاد آرامش نتیجه مؤانست با قرآن است
محمد ابراهیم با اشاره به آیه «اذْكُرُوا اللَّهَ ذِكْراً كَثِيراً» اظهار کرد: هر چه می‌توانید قرآن بخوانید چون موجب آثاری چون ایجاد آرامش و احاطه رحمت الهی از هر جانب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه افرادی که در جمع قرآنی هستند و قرآن را می‌خوانند، ملائکه الهی آنها را احاطه می‌کنند، افزود: از آثار دیگر اهل قرآن این است که خداوند نیز از آنها یاد می‌کند.
رئیس عقیدتی ـ سیاسی ساصد بیان کرد: مسابقات قرآن نیز مصداقی از جمع قرآنی است که به عنوان حاملان وحی هستند که از آثار همراهی با کلام وحی بهره‌مند می‌‌شوند.
وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر برپایی مسابقات قرآن، اضافه کرد: مسابقات قرآن در وزارت دفاع پرشور در بخش کارکنان و خانواده ها و فرزندان برپا می‌شود.
فعالیت 15 مدرسه تخصصی قرآن
بخش دیگر این مراسم ارائه محفوظات و پاسخ به سؤال حضار توسط هادی تکیه، حافظ کل قرآن بود. سپس حجت‌الاسلام بهرامی، معاون تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی ـ سیاسی وزارت دفاع به ارائه گزارش از فعالیت‌های قرآنی ودجا پرداخت و گفت: 15 مدرسه قرآنی از سوی این وزارت در سراسر کشور فعال است که حدود هشت هزارنفر از دوره‌های آن در حال بهره‌مندی هستند.
وی افزود: همچنین 10 هزار نفر به آموزش غیرحضوری دوره‌های روخوانی، تجوید، حفظ و مفاهیم مشغول هستند. آموزش‌های تخصصی قرآن نیز در دو سطح برگزار می‌شود.
معاون تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع بیان کرد: آموزش‌های عمومی و تخصصی قرآن در مهدالرضا ویژه خردسالان و در شهرک‌ها و مجتمع‌های فرهنگی و خانه‌های قرآن در حال برپایی است. همچنین آموزش احکام و شرح نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در دوره‌های آنها گنجانیده شده است.
بهرامی با اشاره به اینکه مسابقات قرآن وزارت دفاع در بخش کارکنان یک سال در میان برگزار می‌شود، اظهار کرد: همچنین یکسال نیز مسابقات قرآن در بخش خانواده‌ها برپا می‌شود.
رقابت 439 نفر در مرحله وزارت دفاع
وی با اشاره به گزارشی از سی و چهارمین دوره مسابقات، افزود: در مرحله مقدماتی 14 هزار نفر از کارکنان پایور و وظیفه ثبت نام کردند که 3هزار و 618 نفر به سطح ادارات متشکل از دو هزار و 355 کارکنان پایور و 537 نفر از کارکنان وظیفه و 726 نفر از بانوان شاغل، راه پیدا کردند.
معاون تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با اشاره به اینکه 439 نفر به مرحله نهایی مسابقات رسیدن، اضافه کرد: رقابت مرحله نهایی سی و چهارمین دوره مسابقات طی 10 و 11 دی ماه برپا شد که از این تعداد 70 نفر به مسابقات نیروهای مسلح راه پیدا می‌کنند.
وی افزود: این مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ کل و اجزا 5،10،15،20 و مفاهیم سطح یک و دو برگزار شد.
بهرامی تأکید کرد: در حال حاضر بالغ بر 300 حافظ کل در مجموعه ودجا است که در سال 1404 این تعداد به همت روسای ادارات و مدیران مجموعه‌ها به هزار نفر می‌رسد.
قرآن برای اهل ایمان شفابخش است
وی افزود: همچنین همایش خردسالان قرآنی در دهه فجر امسال در 40 سالگی پیروزی انقلاب به همت مهدالرضاهای وزارت دفاع برگزار می‌شود و مسابقات بانوان شاغل نیروهای مسلح سال آینده به میزبانی وزارت دفاع برپا خواهد شد.
سپس گروه همخوانی محراب به اجرای دو قطعه با موضوع قرآن و مدح نبی مکرم اسلام(ص) پرداخت.
در ادامه، سردار سرتیپ پاسدار قاسم تقی‌زاده، جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به سخنرانی پرداخت و گفت: قرآن برای اهل ایمان شفابخش است، اما آنکه راه را برخورد بسته، بهره‌ای از آن نمی‌برد.
وی افزود: برای پیدا کردن راه تنها وجود صرف کافی نیست، چشم بینا هم لازم است، افرادی که چشم از دیدن حقیقت بسته‌اند نمی‌توانند از کلام وحی بهره‌مند شوند.
در ادامه از برگزیدگان این دوره با اهدای هدیه و لوح سپاس تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

captcha