بیماری قلبی؛ در صدر مأموریت‌های اورژانس ۱۱۵ در خراسان‌شمالی
کد خبر: 3777946
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸

بیماری قلبی؛ در صدر مأموریت‌های اورژانس ۱۱۵ در خراسان‌شمالی

گروه اجتماعی - رئیس سازمان اورژانس و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: بیماری قلبی با یک هزار و ۷۴۵ ماموریت شهری و جاده‌ای در صدر ماموریت‌های اورژانس ۱۱۵ در ۹ ماه گذشته بوده است.

بیماری قلبی در صدر ماموریت‌های اورژانس 115 در خراسان‌شمالی

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، تقی دولت‌آبادی، رئیس سازمان اورژانس و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان امروز 12 دی ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد:20 هزار و 465 ماموریت طی 9 ماه توسط اورژانس انجام شده که از این تعداد 14 هزار و 810 ماموریت غیر تصادفی و پنج هزار و 655 ماموریت مربوط به تصادفات بوده است.
وی ادامه داد: در ماموریت های غیر تصادفی 9 هزار و 598 نفر به بیمارستان اعزام و 930 نفر در محل درمان شدند و در ماموریت‌های تصادفی شش هزار و 704 نفر به بیمارستان اعزام و 115 نفر در محل درمان شده اند.
این مسئول افزود : بعد از بیماری قلبی یک هزار و 49 مورد سقوط ، 804 مورد تشنج ، 793 مورد بیماری تنفسی و 666 مورد مسمویت جزء بیشترین ماموریت های اورژانس طی این مدت بوده است.
وی با اشاره به اینکه بیماری‌های قلبی جزء شایع ترین علل مرگ و میر در کشور است ،تاکید کرد : افراد با افزایش آگاهی در زمینه عوامل خطر ساز بیماری های قلبی و کنترل آن و شناخت علایم حملات قلبی می توانند کمک بزرگی به خود و سایرین کنند.
دولت آبادی یادآورشد: در صورت مواجه شدن با بیمار قلبی از جابجایی بیمار خودداری کرده و بلافاصله با اورژانس 115 تماس بگیرید و توصیه های مرکز پیام را قبل از رسیدن آمبولانس بر بالین بیمارقلبی انجام دهید.
انتهای پیام

captcha