ظرفیت‌های جدید در پروژه‌های کارآفرینی کمیته امداد
کد خبر: 3779231
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸
معاون اشتغال کمیته امداد خبر داد:

ظرفیت‌های جدید در پروژه‌های کارآفرینی کمیته امداد

گروه جامعه ــ معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) به تبیین ظرفیت‌های جدید در پروژه‌های کارآفرینی کمیته امداد پرداخت.

ظرفیت‌های جدید در پروژه‌های کارآفرینی کمیته امدادبه گزارش ایکنا؛ نشست خبری حجت‌الله عبدالملکی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد، دوشنبه 17 دی‌ماه، با حضور اصحاب رسانه در ساختمان مرکزی کمیته امداد خمینی(ره) برگزار شد.

عبدالملکی در این نشست با بیان اینکه ذی‌نفعان پروژ‌ه‌های اشتغال‌آفرینی کمیته امداد افزایش پیدا کرده است، اظهار کرد: اولین قدم ما در این راستا تأسیس کانون‌های خیرین کارآفرین کمیته امداد بود که می‌تواند به زودی مانند مجمع خیرین مدرسه‌ساز جای خود را در کشور باز کند و بدرخشد، این مجموعه‌ها از خیرین و کارآفرینانی تشکیل شده است که می‌توانند از طریق ارائه آموزش، تأمین فضای کسب و کار، تأمین تجهیزات و مواد اولیه، مشاوره فنی و گاهی هم در حوزه بازاریابی و فروش به مددجویان کمیته امداد کمک کنند.

وی افزود: تاکنون کانون‌هایی همچون کانون خیرین کارآفرین البرز کار خود را آغاز کرده‌اند و تا پایان سال نیز 30 تا 40 کانون دیگر در استان‌ها تأسیس می‌شود، پیش‌بینی می‌شود تا نیمه اول سال آینده همه استان‌های کشور، واجد کانون‌های خیرین کارآفرین شوند. برای این اقدام گسترده و مؤثر لازم است از استانداری‌ها و معاونت اجتماعی وزارت کشور، کمال تشکر را داشته باشیم که به ثبت این کانون‌ها در قالب سازمان مردم‌نهاد کمک قابل توجهی کرده‌اند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در ادامه گفت: دومین گروهی که در راستای افزایش ذی‌نفعان پروژه‌های اشتغال‌آفرینی فعالیت می‌کنند، گروه‌های جهادی هستند، در حال حاضر 110 هزار هسته جهادی متشکل از جوانان انقلابی در کشور فعالیت می‌کنند و رهبری معظم انقلاب بارها به استفاده از این ظرفیت تأکید کرده‌اند. از این روی کمیته امداد در تفاهم‌نامه‌ای با سازمان بسیج دانشجویی درصدد برآمده است تا با بهره‌گیری از اساتید مجرب، آموزش‌های تخصصی به گروه‌های جهادی داوطلب ارائه دهد تا آن‌ها بتوانند در مناطق محروم و کم‌بضاعت به اشتغال‌آفرینی بپردازند.

وی با تأکید بر اینکه این گروه‌های جهادی در قبال کار خود هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند، گفت: تاکنون سه دوره آموزشی برای گروه‌های جهادی در استان‌های البرز و خراسان جنوبی، با موفقیت برگزار شده است.

عبدالملکی با اشاره به سومین ظرفیت افزایش ذی‌نفعان پروژه‌های اشتغال‌زایی اظهار کرد: حدود 400 هزار کارآفرین حرفه‌ای در کشور ظرفیت بسیار خوبی هستند که اگر هر کدام برای 10 نفر اشتغال‌زایی کنند، معضل بیکاری برای چهار میلیون ایرانی برطرف می‌شود. کارآفرینان حرفه‌ای کشور سال‌ها تجربه دارند و با همه مشکلات داخلی و خارجی توانسته‌اند کسب و کار موفقی داشته باشند؛ بنابراین می‌توانند لنگرگاه‌های مستحکمی برای خانواده‌های کمیته امداد در اقیانوس مواج بیکاری و مشکلات اقتصادی باشند. مشکل کارآفرینی در کشور در دهه‌های گذشته این بوده است که خواسته‌ایم با سیستم کارمندمحوری معضل بیکاری را حل کنیم.

ایده‌های خود را برای اشتغال‌آفرینی ثبت کنید

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با تأکید بر اینکه این طرح به معنای استخدام مددجویان کمیته امداد نیست، تصریح کرد: در این طرح، مددجویان کمیته امداد تحت آموزش و نظارت کارآفرینان حرفه‌ای، کسب و کاری راه می‌اندازند و کارآفرینان در فروش محصولات هم ممکن است به آن‌ها کمک کنند. از همه کارآفرینان حرفه‌ای کشور تقاضا می‌کنیم در صورت تمایل به سایت اصلی کمیته امداد، بخش «راهبرانه» مراجعه و ایده‌های خود را برای اشتغال‌آفرینی ثبت کنند.

عبدالملکی در بخش دیگری از سخنان خود به بودجه پیشنهادی دولت برای سال 98 اشاره کرد و با بیان اینکه از رسانه‌ها تقاضا و انتظاراتی دارد، اظهار کرد: از همه رسانه‌ها تقاضا دارم، علاوه بر اطلاع‌رسانی مناسب در موضوع فراخوان کارآفرینان حرفه‌ای این مطالبه را از نمایندگان شورای اسلامی مطرح کنند که بودجه پیشنهادی دولت برای تسهیلات بانکی مددجویان کمیته امداد را افزایش دهد.

ظرفیت‌های جدید در پروژه‌های کارآفرینی کمیته امداد

وی افزود: در حال حاضر رقم هزار و 400 میلیارد تومان بودجه برای تسهیلات بانکی کمیته امداد در نظر گرفته است که برای ایجاد 70 هزار فرصت شغلی مورد نظر در کیمته امداد کافی نیست، همچنین با توجه به افزایش سقف وام کمیته امداد از 20 به 50 میلیون تومان، لازم است حتماً بودجه‌ای معادل سه هزار و 500 میلیارد تومان برای این منظور در نظر گرفته شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با بیان اینکه 20 درصد اشتغال‌آفرینی و 25 درصد اشتغال‌آفرینی کیفی در کل کشور به همت این نهاد اتفاق می‌افتد، گفت: علاوه بر افزایش بودجه تسهیلات بانکی لازم است رسانه‌ها بر تسریع اختصاص ارز مربوط به بانک اشتغال نیز مطالبه‌گری داشته باشند. البته درباره تمام این موارد نامه‌ای به رئیس جمهور نگاشته شده و امید است که تجدیدنظر لازم انجام پذیرد.

انتهای پیام

captcha