کمک بیش از یک میلیارد تومانی مردم کردستان به نیازمندان
کد خبر: 3780334
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۸

کمک بیش از یک میلیارد تومانی مردم کردستان به نیازمندان

گروه اجتماعی - مدیرکل کمیته امداد استان کردستان با اشاره به اینکه این نهاد کمک‌های خیران را در کوتاه‌ترین زمان و به طور مستقیم به دست نیازمندان می‌رساند، گفت: مردم کردستان در ۹ ماهه گذشته یک میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان در قالب صدقه به نیازمندان کمک کردند.

کمک بیش از یک میلیارد تومانی مردم کردستان به نیازمندانمحمدرسول شیخی‌زاده، مدیرکل کمیته امداد استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: لذت کمک کردن در این است که مستقیم به دست نیازمندان برسد، بنابراین تمام تلاش کمیته امداد این است که کمک های نقدی و غیر نقدی خیران را در کوتاه ترین زمان و مستقیم به نیازمندان تحویل دهد.
وی با اشاره به صدقات مردم کردستان در طول سال جاری افزود: : مردم کردستان در 9 ماهه گذشته یک میلیارد و 680 میلیون تومان در قابل صدقه به نیازمندان کمک کردند.
شیخی زاده بیان کرد: از این کمک های مردمی 57 درصد در بخش حمایت و سلامت، 12 درصد در بخش کمک های مردمی، 21 درصد در بخش مسکن و 10 درصد در بخش تعامل با خیریه ها هزینه شده است.
وی میزان هزینه کرد بخش سلامت را 956 میلیون تومان دانست و اعلام کرد: اعتبار مورد نیاز برای کمک به درمان و بهداشت مددجویان، ارائه خدمات بیمه سالمندان، پرداخت وام های ضروری به نیازمندان، کمک به تحصیل دانشجویان و دانش‌آموزان، رفع سوء تغذیه کودکان نیازمند و تأمین لوازم ضروری زندگی مددجویان هزینه می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد استان کردستان اعلام کرد: درصد کمک های مردمی در حوزه های زکات، صدقات، اکرام ایتام و هر نوع کمک خیران برای نیازمندان این استان و همان محل مد نظر خیران هزینه می‌شود.
وی بیان کرد: در حوزه مشارکت‌های مردمی، اعتمادسازی نیازمند شفاف‌سازی در عملکرد و خدمت صادقانه است که در این صورت جذب کمک برای نیازمندان و در نهایت رفع مشکلات این قشر از جامعه فراهم خواهد شد.
شیخی‌زاده با بیان اینکه برای سومین سال متوالی جشن درخت آرزو ها در سنندج برگزار می شود، گفت: این جشن با هدف جمع آوری کمک و برآورده کردن آرزوها و نیازهای کودکان یتیم و نیازمند با مشارکت خیران برگزار می شود.
وی یادآور شد: مشارکت مردم نوع دوست استان کردستان در کارهای خیر و کمک به نیازمندان قابل تقدیر است و امیدواریم با مشارکت تمامی اقشار مختلف جامعه به رفع فقر و نیازمندی این استان کمک شود.
انتهای پیام

captcha