آثار عقلی و علمی نماز/ نیت خالص مهم‌ترین مسئله در انجام اعمال صالح است
کد خبر: 3782998
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲
مدیرعامل مؤسسه صحیفه سجادیه و رساله حقوقيه:

آثار عقلی و علمی نماز/ نیت خالص مهم‌ترین مسئله در انجام اعمال صالح است

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام محمود لطفیان سرگزی با اشاره به اینکه نماز بهترین تجارت و معامله پرسود است، بیان کرد: این جهان به تجارتخانه‌ای تشبیه شده که تاجران آن انسان‌ها، مشتری آن پروردگار بزرگ و متاع آن عمل صالح(نماز، انفاق، زکات) است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ گفتمان دینی «آثار عقلی و علمی نماز» امروز، اول بهمن‌ماه، با حضور جمعی از زائران در صحن جامع رضوی حرم امام رضا(ع) برگزار شد.
حجت‌الاسلام محمود لطفیان سرگزی، مدیرعامل مؤسسه صحیفه سجادیه و رساله حقوقيه در این گفتمان با اشاره به اینکه زیارت حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) موجب صفای دل، تعالی و طهارت روح انسان و باعث رفع گرفتاری‌های زندگی است، گفت: هرکس در سایه زیارت امام رضا(ع) به ایشان توسل جوید، دلش به نور الهی منور می‌شود.
مدرس مرکز تخصصی نماز با بیان ایکنه نماز از دو سازوکار تربیتی مستقیم و غیر مستقیم برخوردار است، افزود: نماز در ساحات گوناگون دنیوی و فراتر از آن در مراحل مختلف حیات اخروی، اثرات شگرفی در پی داشته و از جهات مختلفی در نفس انسان تغییرات نسبتاً پایداری به جای می‌گذارد.
وی با اشاره به اینکه بیدارسازی فطرت الهی و اعطای حیات ابدی، اثر مستقیم نماز برای تربیت نفوس بشری است، گفت: ساز و کار غیر مستقیم تأثیر نماز از راه مطالعه آثار نماز و کسب آگاهی در مورد عواقب ترک و برکات تقید به نماز به دست می‌آید.
لطفیان سرگزی اظهار کرد: مخاطب «اقیموا الصلواة» با آگاهی یافتن از اثرات شگرف نماز در سرنوشت خود، به انجام آن راغب و از ترک آن هراسان و با قرار گرفتن در زمره نمازگزاران، از تربیت مستقیم آن بهره‌مند می‌شود.
وی با اشاره به اینکه نماز بهترین تجارت و معامله پرسود است، بیان کرد: این جهان به تجارتخانه‌ای تشبیه شده که تاجران آن انسان‌ها، مشتری آن پروردگار بزرگ و متاع آن عمل صالح(نماز، انفاق، زکات) است که مهم‌ترین مسئله در اعمال صالح، نیت خالص است.
محمود لطفیان
انتهای پیام

captcha