سواد رسانه‌ای؛ لازمه ورود به دنیای مجازی
کد خبر: 3783541
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰

سواد رسانه‌ای؛ لازمه ورود به دنیای مجازی

گروه اجتماعی ـ نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: افراد باید برای ورود به دنیای مجازی اطلاعات كافی و سواد رسانه‌ای در اختیار داشته باشند تا دچار مشكلات و تهدیدات و آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن نشوند.

به گزارش ایکنا از کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان امروز، دوم بهمن ماه در نشست تعاملی با فرمانده انتظامی و مسئولان ادارات و نهادهای استان، اظهار کرد: ارتباط از طریق فضای مجازی در سال‌های اخیر جایگاه قابل توجهی بین نسل جوان جامعه ما پیدا کرده و شبکه‌های اجتماعی در شکل‌دهی هویت و حتی در ابعاد مختلف زندگی افراد تاثیرگذار هستند.
وی افزود: در حال حاضر اینترنت ابزاری مناسب برای توسعه افكار و اندیشه‌های بشری محسوب می‌شود به شرط آن كه در راه صحیح استفاده شود.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی بیان کرد: افراد باید برای ورود به دنیای مجازی اطلاعات كافی و سواد رسانه‌ای در اختیار داشته باشند تا دچار مشكلات و تهدیدات و آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن نشوند.
وی عنوان کرد: ارتباطات سالم در فضای مجازی و لزوم هوشیاری جوانان و خانواده‌ها نسبت به تهدیدات فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی باید در اولویت برنامه‌های پیشگیرانه ادارات و نهادها قرار گیرد.
نماینده ولی فقیه در کردستان بیان کرد: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و توجه والدین به رفتار فرزندان امری بسیار مهم است و برای جلوگیری از هم پاشیدگی خانواده‌ها، والدین باید تا حدودی به فناوری‌های روز دنیا مسلط باشند.
وی تأکید کرد: خانواده‌ها باید توجه داشته باشند كه تغییر در رفتار فرزندان به معنای ایجاد تغییر در طرز فكر آنهاست و هنگامی كه بنیان فكری و شخصیت آنها به صورت ناصحیح شكل گیرد، راه نفوذ شیادان به حریم خصوصی افراد و محیط امن خانواده باز می‌شود.
وی ادامه داد: دشمنان انقلاب اسلامی ایران با شناخت از ویژگی‌های دین اسلام، درصدد مقابله با این دین مبین الهی با از بین بردن حیاء و عفت و اعتقادات مذهبی و غلبه فرهنگ منحط غربی در جوامع اسلامی هستند که مهمترین ابزار آنان در عصر حاضر، فضای مجازی است.
آیت‌الله شاهرودی با قدردانی از همت مضاعف و تلاش نیروی انتظامی در پیشگیری و مقابله با جرایم و آسیب‌های فضای مجازی که دغدغه امروز جوامع بشری است، یادآور شد: اقدامات هوشمندانه و تأثیرگذار پلیس در افزایش احساس آرامش فردی و اجتماعی نقش بسزایی داشته است.
انتهای پیام

captcha