استانی شدن انتخابات مجلس، فضای دوقطبی در جامعه ایجاد می‌کند
کد خبر: 3784256
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۴

استانی شدن انتخابات مجلس، فضای دوقطبی در جامعه ایجاد می‌کند

گروه سیاست و اقتصاد- امام جمعه قیدار با انتقاد از طرح استانی شدن انتخابات مجلس گفت: استانی شدن انتخابات مجلس، فضای دوقطبی در جامعه و حاکمیت در مرکز استان ایجاد می‌کند.

استانی شدن انتخابات مجلس، فضای دوقطبی در جامعه ایجاد می‌کندبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام علی موسوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر قیدار اظهار کرد: انقلاب اسلامی الگوی خود را از واقعه عاشورا گرفته است که در میان وقایع بعد از آن بی‌نظیر است و تأکیدات امام خمینی (ره) مبنی بر الگوگیری انقلاب ایران از سیدالشهدا را روشن می‌سازد.
وی تصریح کرد: ایشان هدف اصلی انقلاب اسلامی را خارج ساختن مردم از دست حکومت طاغوت و براندازی حکومت استبداد و استقرار نظام اسلامی اعلام کرده‌اند، چرا که عدم حکومت غیرمسلمان بر مسلمان از قوانین الهی است.
امام جمعه قیدار استقلال سیاسى را از دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: این در حالی است که تا قبل از پیروزى انقلاب اسلامى، کشور ایران در طول تاریخ خود، به قدرت‌هاى استکبارى خارجى مخصوصاً انگلیس و بعد هم آمریکا وابسته بود.
وی با تشریح رفتار رؤسای کشورهای دیگر از جمله قدرت‌های استکباری با دولت ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی طی چهار دهه گذشته توسط ولایت فقیه هدایت شده و قله‌های موفقیت را طی کرده است.
وی نفوذ را از راه‌کارهای دشمن برای از بین بردن کارایی نظام دانست و ادامه داد: دشمن به این نتیجه رسیده است که انقلاب را از درون گرفتار کند.برای موفقیت طرح نفوذ دشمن عده‌ای بازیگر و هنرپیشه هستند، مهمترین ابزار دشمن در این زمینه فضای مجازی است که در این راستا تغییر باورها و اعتقادات و ارزش‌هاى جامعه اسلامى و انقلابى در دستور کار قرار گرفته است.
موسوی با تاکید بر اینکه دشمن در حوزه فضاى مجازى، لشکرى مجهز و گسترده تدارک دیده و جنگ جهانی روانی به راه انداخته است، گفت: فضای مجازی اهرمى است که در انقلاب‌هاى رنگى در اختیار بنیاد سوروس و سازمان‌هاى غیردولتى وابسته قرار گرفت و رهبران احزاب و جنبش‌هاى مرتبط با دولت‌هاى غربى، بیشترین بهره را از آن بردند.
وی به طرح استانی شدن انتخابات مجلس و ایرادهای اساسی آن اشاره و تاکید کرد: طرح استانی شدن انتخابات مجلس، یکى از مهمترین موضوعات بحث برانگیز یک دهه اخیر مجلس شــوراى اسلامی است که سابقه طرح آن به  سال ۱۳۷۸ مربوط می‌شود.
امام جمعه قیدار ادامه داد: تعیین کننده بودن رای مردم مرکز استان، کاهش مشــارکت مردمى، حذف اقلیت‌های قومی و مذهبی، ایجاد دوقطبی سازی در جامعه، قطع صدای مناطق محروم در حاکمیت بخشی از مشکلات استانی شدن انتخابات مجلس است.
موسوی تاثیرگذاری کانون‌های ثروت و قدرت در انتخابات را از دیگر اشکالات وارد شده به طرح استانی شدن انتخابات مجلس اعلام کرد و گفت: در صورتی که این طرح  تصویب و اجرایی شدن شود، افراد متدین، کارآمد و مردمی از گردونه انتخابات حذف خواهند شد.
انتهای پیام
captcha