وجود تابو در ادیان ابتدایی آفریقای جنوبی
کد خبر: 3785186
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳
استاد دانشگاه «پرتوریا» مطرح کرد؛

وجود تابو در ادیان ابتدایی آفریقای جنوبی

گروه بین‌الملل ــ استاد دانشگاه پرتوریای آفریقای جنوبی در نشست «مطالعات اسلام‌شناسی در آفریقا» اظهار کرد: قاعده تابو و حرام در ادیان ابتدایی آفریقای جنوبی نیز وجود داشته است.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ مانیراج سوکداون، کارشناس رشته مطالعات دین و استاد دانشگاه پرتوریا، امروز (هشتم بهمن ماه) در نشست «مطالعات اسلام‌شناسی در آفریقا»  در دانشگاه مذاهب اسلامی اظهار کرد: سخنرانی من درباره ادیان ابتدایی آفریقایی است و چگونگی ورود مسیحیت به آفریقا و واکنش آنان به این دین را مورد توجه قرار می‌دهم.

وی گفت: اگر ادیان ابتدایی را مورد بررسی قرار دهید، متوجه می‌شوید که عناصر اولیه دین، که در ادیانی چون اسلام و مسیحیت وجود دارد، در آنها نیز موجود است؛ در آفریقا و قبایل ما نیز رسوم و سنت‌هایی هست که پیش از اسلام و دیگر ادیان بوده است.

به گفته سوکداون، ادیان ابتدایی شامل باور و اعتقاداتی بودند که براساس فضا و محیط کوچک قبایل شکل گرفتند و با دنیای جدید و بزرگتر شدن شهرها و رشد تکنولوژی، قادر نبودند نیازهای جدید را پاسخ دهند.

استاد دانشگاه پرتوریا تأکید کرد: آفریقایی‌ها نیز به خدا اعتقاد داشتند؛ البته سلسله‌مراتب الهه‌ها را نیز در آفریقا داریم.

وی از ارتباط با ارواح در آفریقا یاد و بیان کرد: اعتقاد به روح در این کشور نیز وجود دارد. همچنین در سنت‌های قبایل اروپایی جادوگرانی وجود داشتند که از توانایی بالایی برخوردار بودند. اعتقاد به تناسخ (تولد دوباره) و همچنین باور به جهان دیگر در میان برخی ساکنان آفریقا رایج بوده است.

سوکداون به شباهت‌های فرهنگی جوامع اولیه آفریقایی اشاره کرد و گفت: افراد قبایل این جوامع اعتقاد داشتند که جادوگران و ساحران کسانی هستند که پیام خداوند را دریافت می‌کنند؛ همچنین در آیین‌های ابتدایی قواعد تابو یا حرام( تابو رفتارهایی که انجام آنها در هر آئین و مذهبی نکوهش‌شده و به اصطلاح حرام است) نیز وجود داشته است که براساس آن افراد از انجام کارهایی که در این گروه جای می‌گیرد، دوری می‌کنند.

انتهای پیام

captcha