اجرای نیات موقوفات حضرت زهرا(س) در جغتای
کد خبر: 3785578
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰

اجرای نیات موقوفات حضرت زهرا(س) در جغتای

کانون خبرنگاران نبأ ــ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه جغتای گفت: همزمان با ایام فاطمیه موقوفات مرتبط با این ایام در شهرستان جغتای اجرای نیت می‌شود.

حجت‌الاسلام حسین خانی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه جغتای در گفت‌و‌گو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ با بیان اینکه همزمان با ایام فاطمیه اول سه موقوفه اجرای نیت شد، گفت: در ایام فاطمیه دوم و مصادف با سالروز شهادت دخت پیامبر اعظم(ص) بقیه نیات واقفان اجرا خواهد شد.
وی با اشاره به موقوفه خیر نیک‌اندیش عباس جبله، که چهار ساعت از آب و اراضی چاه عمیق شماره یک روستای جبله‌نو و حدود یک هکتار از اراضی آن‌را برای تعزیه‌داری حضرت سیدالشهدا(ع)، عزاداری حضرت فاطمه(س) و آموزش و برگزاری محافل قرآنی وقف کرده است، افزود: ارزش این موقوفه در سال 92 یعنی در زمان ثبت وقف حدود 600 میلون ریال بود.
وی با بیان اینکه یکی دیگر از موقوفات مرتبط با ایام فاطمیه، موقوفه احمد یاراحمدی است که دو ساعت از آب و اراضی چاه شماره ۳۸ روستای حسین‌آباد جغتای را برای تعزیه‌داری و اطعام عزاداران در ایام فاطمیه(س) وقف کرده است، یادآور شد: در ایام فاطمیه دوم که مصادف با ایام دهه فجر است پنج موقوفه مرتبط اجرای نیت خواهد شد و درآمد حاصل از این موقوفات قریب به 100 میلیون ریال است.
علی‌اکبر ملکی
انتهای پیام

captcha