استقبال مسئولان رفسنجان از جشنواره تلاوت‌های مجلسی
کد خبر: 3786467
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳

استقبال مسئولان رفسنجان از جشنواره تلاوت‌های مجلسی

گروه مسابقات ــ مرحله مقدماتی سیزدهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی و سومین جشنواره فجر تلاوت با حضور مسئولان شهرستان رفسنجان برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ جشنواره تلاوت‌های مجلسی در مرحله استانی این بار در استان کرمان و با محوریت شهر رفسنجان برگزار شد. این دوره از جشنواره تلاوت‌های مجلسی با حضور جمع کثیری از علاقه‌مندان به ساحت مقدس قرآن کریم و مسئولان شهرستان رفسنجان ازجمله امام‌جمعه، نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی، نایب‌رئیس شورای شهر، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه، رئیس اداره تبلیغات اسلامی، شهردار، بخشدار و رئیس مجمع قاریان رفسنجان برگزار شد.
در این دوره از مرحله استانی جشنواره که با حضور بیش از 140 نفر از آقایان و بانوان برگزار شد، پس از شمارش آراء، احمدرضا زینعلی از رفسنجان، پیمان خیرخواه، رضا رنجبر و مجید طالبی‌زاده از کرمان حائز رتبه‌های اول تا چهارم شدند.
مشتاقان کلام وحی با برگزاری این مراسم و استقبال پرشور قرآن‌دوستان و اهالی شهر رفسنجان بیشترین همکاری را در برگزاری این مراسم با مسئولان برگزاری داشتند. همچنین، تمامی این برنامه توسط شبکه استانی کرمان و سیمای قرآن، همچنین، خبرگزاری‌های مختلف ضبط و ثبت شد.
داود جعفری، دبیر جشنواره تلاوت‌های مجلسی طی سخنانی اظهار کرد: اگر مسئولان قرآنی به جای پرداختن به طرح‌هایی که تنها برخی خواص از آن بهره می‌برند، بودجه‌های قرآنی و مراسم ویژه را صرف اموری کنند که مردم هر شهر و دیار خود متولی برگزاری فعالیت‌های خودجوش باشند، قطعا انس و الفت با قرآن و تأثیرپذیری آن بیشتر از هر سازمان یا نهاد دیگر خواهد بود.
جعفری گفت: هیچ‌کس نمی‌تواند منکر کاری شود که مردم خود از جان و دل آن را برمی‌گزینند و بنده در تعجبم که چرا مسئولان قرآنی نمی‌خواهند، بپذیرند که به جای آنکه نقش تصدی‌گری را بر مردم اعمال کنند، امور را به مردم عادی و اساتید قرآنی بسپارند و تنها با سازوکاری، حمایت مادی، سازمانی و تشکیلاتی خود را روانه این امور کنند.

وی ادامه داد: در این دوره از برگزاری مراحل مقدماتی و استانی جشنواره به این نتیجه رسیده‌ایم که نگاه و توجه بسیاری از سازمان‌ها و مراکز دولتی و حکومتی در حوزه قرآن برای برقراری ارتباط با مردم شیوه دستوری است و این باعث جدایی مردم از مسئولان و متولیان امر خواهد شد.
جعفری افزود: در ادامه گزارش کاملی از مراحل مختلف در استان‌های کشور و درد و دل‌های اساتید و حتی مستمعان و نخبگان قرآنی را منتشر می‌کنیم و بعید می‌دانم مسئولان و متولیان قرآنی تا به حال از این زاویه به روند خدمت‌گزاری خود در باب نشر و ترویج فرهنگ قرآنی نگاه کرده باشند و شاید انتشار این مطالب زیاد خوشایند سازمان‌ها و نهادهای قرآنی نباشد.
دبیر جشنواره تلاوت‌های مجلسی بیان کرد: بعد از چهل سال فعالیت‌های قرآنی در کشور و اعلام آمارها و نمودارهای مختلف رو به رشد و گزارشات چند صد صفحه‌ای از مراکز دولتی قرآنی که امر تبلیغ و ترویج و البته آموزش و فرهنگسازی و توسعه قرآن را عهده‌دار بوده و هستند، متأسفانه قرآن در بسیاری از شهرها و مناطق کشور همچنان در محرومیت به سر می‌برد و جای تأسف بیشتر اینجاست که در این رهگذر ماحصل مسابقات و به‌ویژه برندسازی چند نفر محدود از زمره قاریان بین‌المللی قرآن با گرفتن حق‌الزحمه‌های میلیون تومانی باعث دلسردی بسیاری از مردم عامی از جامعه قرآنی شده و ما در هر جا که جشنواره برگزار می‌شود با شعار مردم برای قرآن و قرآن برای همه به دنبال برقراری رابطه بهتر مردم با جامعه قرآنی هستیم.
جعفری در پایان تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم شاهد آن باشیم که مردم در کشور اسلامی ایران به سال‌های طلایی دهه شصت بازگشته و دوباره خود متولی قرآن در کشور باشند.


انتهای پیام

captcha