افزایش میانگین سرانه طرح اکرام به 391 هزار تومان
کد خبر: 3788375
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۲

افزایش میانگین سرانه طرح اکرام به 391 هزار تومان

گروه اجتماعی- مدیرکل کمیته امداد استان زنجان از افزایش میانگین سرانه ایتام به 391 هزار تومان و طرح محسنین به 201 هزار تومان خبر داد.

افزایش میانگین سرانه طرح اکرام به 391 هزار تومانبه گزارش ایکنا از زنجان، هدایت صفری 17 بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان زنجان در حوزه  انفاق  وکمک به نیازمندان از استان‌های برتر در کشور است و روحیه مشارکت مردم در کارهای خیرخواهانه بالاست.
وی با تسلیت ایام فاطمیه، چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را تبریک گفت و افزود: انقلاب اسلامی با حمایت آحاد مردم و با توکل و اعتماد برخدا و وحدت کلمه و با رهبری‌های امام راحل شکل گرفت و امروز بعد از چهل سال با توکل و ایمان به خدا و رهبری‌های مقام عظمای ولایت همواره بر صفحات اقتدار و عزت آن افزوده می‌شود.
وی با اشاره به ویژگی‌های کمیته امداد گفت: کمیته امداد امام(ره) دارای دو ویژگی برجسته است که ویژگی اول آن نام مبارک حضرت امام (ره) است و مردم در سراسر دنیا با نام بلند و پر آوازه حضرت امام را می‌شناسند.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان افزود: ویژگی دوم کمیته امداد این است که تمام اهداف برنامه‌ها، راهبردها و هدف‌گذاری‌های آن در جهت خدمت به محرومین و نیازمندان است، همان که در فرهنگ الهی و دینی بر خدمت به محرومین و مستضعفین تاکید فراوان شده است.
وی یکی از ویژگی‌های حکومت صالحان را در رسیدگی به حال نیازمندان عنوان کرد و گفت: یکی دیگر از ویژگی‌های نظام ولایی انفاق است که حضرت زهرا (س) فرموده که من از دنیای شما سه چیز را دوست دارم؛ یکی از آنها انفاق در راه خداست که بایستی  بر روی موضوع انفاق سرمایه‌گذاری شود؛ چراکه انفاق پاسخگویی به فطرت انسانی و دارای پیام دینی و تکلیف اجتماعی برای بنیان یک جامعه اسلامی است.
صفری گفت: در حوزه اکرام بسیار جای امیدواری وجود دارد و توجه بسیاری شده است که سرانه یک یتیم از 145هزار تومان در سال 95 به 391 هزار تومان در 10 ماهه امسال رسیده است که البته در برخی شهرها مثل هیدج سرانه ایتام به بیش 700 هزار تومان افزایش یافته است.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان همچنین به سرانه فرزندان محسنین اشاره کرد و گفت: سرانه فرزندان محسنین هم از 65 هزار تومان در سال 95 به 201 هزار تومان در 10 ماهه امسال افزایش یافته است.
وی همت و اعتماد مردم به کمیته امداد را بسیار بالا توصیف کرد و افزود: در حوزه زکات که یکی دیگر از شاخص‌هاست در پایان 10 ماهه امسال 11میلیارد و800 میلیون تومان زکات جمع‌آوری شده است که از نظر رشد 44 درصد و از لحاظ تحقق 117درصد بوده است.
صفری به درآمد صدقات نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 5 میلیارد و400 میلیون تومان جمع‌آوری صدقات صورت گرفته است  که 96 درصد برنامه‌ها محقق شده است.
این مسئول ادامه داد: در حوزه مراکز نیکوکاری  که با محوریت مساجد شکل گرفته و با نظارت کمیته امداد فعالیت می‌کند، در حال حاضر 20 مرکز نیکوکاری در استان وجود دارد و در این ایام دهه مبارک فجر پنج مرکز دیگر نیز افتتاح و به این مراکز افزوده می‌شود و از ابتدای سال‌جاری بیش از 7 میلیارد و 200 میلیون  تومان درآمد از طریق این مراکز جمع‌آوری و بین نیازمندان همان محل توزیع شده است.
وی خاطر نشان کرد: رویکرد اصلی کمیته امداد توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت حمایت است که در این زمینه هم از ابتدای سالجاری یک هزار و 592 فرصت شغلی جدید با اعتباری بالغ بر 25 میلیارد و 488 میلیون تومان ایجاد شده است.
انتهای پیام
captcha