توسعه همکاری بین سازمان فرهنگی هنری و مرکز طبع و نشر قرآن
کد خبر: 3789850
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳

توسعه همکاری بین سازمان فرهنگی هنری و مرکز طبع و نشر قرآن

گروه ادب ــ با امضای تفاهم‌نامه بین سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و مرکز طبع و نشر قرآن کریم همکاری بین این دو نهاد گسترش می‌یابد.

توسعه همکاری بین سازمان فرهنگی هنری و مرکز طبع و نشر قرآنبه گزارش ایکنا؛ آیین امضای تفاهم‌نامه بین سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و مرکز طبع و نشر قرآن کریم روز گذشته با حضور سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سید علی سرابی قائم‌مقام مرکز طبع و نشر قرآن کریم، مهدی بابایی مدیر دارالکتابه و مسعود ناصری مشاور قائم‌مقام مرکز طبع و نشر قرآن کریم در سازمان فرهنگی هنری برگزار شد.

سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری در این نشست با بیان اینکه در حوزه قرآن کریم باید هر آنچه در توان داریم به کار بگیریم، گفت: امضای این تفاهم‌نامه کار ارزشمندی است و امیدوارم با همکاری فرهنگسرای قرآن، تفاهم‌نامه اجرایی و همکاری‌های گسترده‌ای انجام شود.

وی ادامه داد: سازمان فرهنگی هنری ظرفیت عظیمی دارد که اگر استفاده درستی از آن شود، ضریب نفوذ خیلی خوبی در شهر خواهد داشت که در این راستا می‌توانیم نمایشگاه‌های تخصصی در عرصه کتابت قرآن برپا کنیم و فضا‌های فرهنگی پرشمار و متنوعی برای این منظور داریم. مناسبت‌هایی مانند بعثت پیامبر اکرم (ص) بستر مناسبی برای کار در این حوزه است.

اوحدی در ادامه بیان کرد: کلاس‌های آموزش قرآن نیز در فرهنگسرا‌ها به ویژه فرهنگسرای قرآن برگزار می‌کنیم که از این ظرفیت می‌توان برای ترویج کتابت قرآن کریم بهره برد.

سیدعلی سرابی قائم‌مقام مرکز طبع و نشر قرآن کریم در ادامه این نشست بیان کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه کتابت قرآن کریم از مهم‌ترین وظایف ماست و بعد از چندین سال تلاش، با دعوت از استادان صاحب‌نام خوشنویسی و برگزاری کارگاه‌های گوناگون، امروز به شرایط خیلی خوبی رسیده‌ایم، اما همچنان نیاز به کمک داریم و همکاری با سازمان فرهنگی هنری می‌تواند باعث رشد کیفی کتابت قرآن و متون اسلامی شود.

وی با بیان اینکه در زمینه کتابت قرآن حمایت ویژه‌ای لازم است، افزود: تولیدات بسیار خوبی در این زمینه داشته‌ایم و حدود ۱۱۰ مصحف با شرح‌های گوناگون آماده کرده‌ایم که می‌توان آن را در مراکز فرهنگی هنری تهران به نمایش گذاشت. خوشنویسی و کتابت قرآن هنر بسیار جذابی است و از شهر‌های گوناگون هنرمندانی در این عرصه داریم.

در پایان این نشست، تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و مرکز طبع و نشر قرآن کریم به امضای دو طرف رسید.
انتهای پیام

captcha