پذیرش طلاب جدیدالورود حوزه علمیه خواهران شهرکرد در پایان بهمن‌ماه
کد خبر: 3790096
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸

پذیرش طلاب جدیدالورود حوزه علمیه خواهران شهرکرد در پایان بهمن‌ماه

گروه معارف - روابط عمومی حوزه علمیه خواهران شهرکرد از پذیرش طلاب جدیدالورود در پایان بهمن‌ماه خبر داد.

سجاد محمدی، روابط عمومی حوزه علمیه خواهران شهرکرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از چهارمحال و بختیاری بیان کرد: تحصیل در این حوزه بصورت ترمی واحدی است که در حال حاضر نیم‌ترم دوم را سپری می‌کنیم و در اواخر بهمن‌ماه برای ترم جدید طلبه جدیدالورود پذیرش می‌کنیم.
وی در رابطه با شرایط ثبت‌نام در حوزه اظهار کرد: شرایط خاصی مد نظر ما نیست. فقط در برخی از مدارس با مدرک سیکل و در برخی دیگر با مدرک دیپلم طلبه پذیرش می‌شود.
محمدی ادامه داد: حوزه علمیه خواهران امتحان ورودی ندارد اما آزمون تأیید صلاحیت اخلاقی و علمی دارد که با مصاحبه انجام می‌شود و پذیرفته شدگان می‌توانند وارد حوزه شوند و از امکانات آموزشی این مرکز بهره‌مند شوند.
روابط عمومی حوزه خواهران تصریح کرد: طلاب می‌توانند با مدرک دانشگاهی و سطوح بالاتر نیز وارد حوزه شوند و یا مدرک کارشناسی را در حوزه می‌گیرند و کارشناسی ارشد را در دانشگاه کسب می‌کنند که این یک موقعیت خوبی برای طلاب است.
وی ادامه داد: تحصیل در این مرکز رایگان است. طلاب اعتقاد دارند که صرف طلبه بودن نمی‌توانند پاسخ‌گوی نیازهای روز جامعه باشند لذا بر خود لازم می‌بینند که در دوره‌های تربیتی متفاوتی از قبیل دوره تربیت مربی متناسب با نیازهای روز جامعه شرکت کنند.
محمدی تصریح کرد: در این دوره‌ها یک مبلغ متصل به نیازهای جامعه، مشاور در زمینه خانواده و اخلاق دینی تربیت می‌شود. ما در زمینه فضای مجازی نیز موقعیتی مناسب برای طلاب ایجاد کردیم تا در فضایی کاملاً دینی در دو سایت«کوثر نت» و «کوثر بلاک» اطلاعات خود را با یکدیگر در ارتباط می‌گذارند.
روابط عمومی حوزه علمیه خواهران شهرکرد اظهار کرد: ظرفیت پذیرش ما متناسب با نیاز استان است. شاید حوزه شهرکرد در حال حاضر نتواند ۱۰ کلاس پایه اول را با هم برگزار کند اما همیشه متناسب با تعداد پذیرفته شدگان امکانات را نیز فراهم می‌‌کند. معمولا تعداد پذیرفته شدگان در حوزه کمتر از تعداد ثبت‌نام کنندگان هستند زیرا که همگان در مصاحبه قبول نمی‌شوند.
وی در پایان گفت: هزار طلبه در حال تحصیل در سطح استان داریم و تا کنون نیز هزار طلبه فارغ التحصیل داشته‌ایم که اطلاعات ۶۰۰ طلبه دانش‌آموخته را سامان داده‌ایم و یک بانک اطلاعاتی تهیه کرده‌ایم تا اگر اداره یا ارگانی نیاز داشت این بانک را در اختیارشان قرار داهیم و نیازهای جامعه را ‌پاسخ دهیم.
انتهای پیام

captcha