گسترش فرهنگ حجاب؛ عامل مهم در پایداری نهاد خانواده
کد خبر: 3790343
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲

گسترش فرهنگ حجاب؛ عامل مهم در پایداری نهاد خانواده

گروه اجتماعی ــ کارشناس امور بانوان تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به آثار و نتایج گسترش فرهنگ عفاف و حجاب گفت: گسترش فرهنگ حجاب و عفاف، عامل پایداری نهاد خانواده است.

گسترش فرهنگ حجاب؛ عامل مهم در پایداری نهاد خانواده

معصومه هوشمند، کارشناس امور بانوان تبلیغات اسلامی هرمزگان در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان، گفت: واژه حجاب در لغت به معنای مانع، پرده و پوشش آمده است. این کلمه در استعمال قرآنی آن بیشتر به معنی پرده به کار رفته است و از آن جهت مفهوم پوشش می‌دهد که پرده وسیله پوشش است.

وی با اشاره به آثار و نتایج گسترش فرهنگ عفاف و حجاب گفت: گسترش فرهنگ حجاب و عفاف آثار و نتایج مهمی دارد. سلامت و آرامش روانی در آحاد افراد جامعه با حجاب و عفاف پیوند دارد.

کارشناس امور بانوان تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به عوامل مهم در پایداری نهاد خانواده ابراز کرد: کارکرد دیگر گسترش فرهنگ حجاب و عفاف، پایداری نهاد خانواده است. با عدم رعایت حجاب نمی‌توان امنیت، صمیمیت، همکاری، پویایی و سلامت ذهن را در درون خانواده انتظار داشت.

هوشمند تصریح کرد: کارکرد دیگر فرهنگ عفاف و حجاب، حفظ و استیفای نیروی کار در جامعه است. جامعه در اضلاع مختلف خویش، رسالت‌ها و وظایفی به عهده دارد.

captcha