هشدار اتحادیه علمای اسلام علیه مصالحه با اسرائیل
کد خبر: 3791091
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷

هشدار اتحادیه علمای اسلام علیه مصالحه با اسرائیل

گروه بین‌الملل ــ‌ اتحادیه جهانی علمای مسلمان(IUMS) در بیانیه‌ای نسبت به پیامدهای هم‌پیمانی کشورهای عرب با رژیم صهیونیستی و همچنین خصومت با ایران، هشدار داد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اتحادیه جهانی علمای مسلمان؛ این سازمان ضمن هشدار نسبت به پیامدهای هم‌پیمانی برخی کشورهای جهان عرب با رژیم صهیونیستی به بهانه رویارویی با ایران، تاکید کرد که این کار در واقع مسئله فلسطین را هدف قرار داده است.

در این بیانیه با اشاره به کنفرانس هفته گذشته در شهر ورشو، پایتخت لهستان تحت عنوان «صلح و امنیت در خاور میانه» آمده است: مسلمانان آن چه در کنفرانس ورشو روی داد را با افسوس و اندوه دنبال کردند، جایی که شمار زیادی از مسئولان کشورهای عربی با رضایت آمریکا با (بنیامین نتانیاهو) نخست‌وزیر اسرائیل دیدار کردند که بیت‌المقدس و خاک فلسطین را اشغال کرده، فرزندان آن را به قتل می رسان، شهرهایش را محاصره کرده و در حال یهودی‌سازی بیت‌المقدس و فلسطین است.

در این بیانیه همچنین آمده است: نتانیاهو در این کنفرانس با غرور اعلام کرد که این یک جهش تاریخی است و از مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریکا نیز همگرایی و تلاش برای تحقق منافع مشترک میان اعراب و اسرائیل را درخواست کرد، در حالی که اعراب حاضر در کنفرانس همه آن چه اسرائیل در بیت‌المقدس، کرانه باختری، نوار غزه و جاهای دیگر انجام داده را از یاد بردند.

اتحادیه جهانی علمای مسلمان با اشاره به برخی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس که همانند رژیم صهیونیستی، ایران را دشمن اصلی خود قلمداد می‌کنند نیز تاکید کرد: برخی از آنها با عبارت‌های دیپلماتیک و تایید اقدامات رژیم اشغالگر در فلسطین و سوریه واکنش نشان دادند و آن چه نیروهای مقاومت محاصره شده انجام می‌دهند را محکوم کردند. همه این کارها نیز برای قانع کردن آمریکا و اسرائیل برای حمله به ایران است.

این اتحادیه ضمن درخواست برای خودداری از نادیده گرفتن اشغال فلسطین، تاکید کرد که تمامی شاخص‌ها نشان می‌دهند آن چه در واقع هدف قرار گرفته همان مسئله فلسطین و تحقق طرح موسوم به «معامله قرن» است که دولت «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا روی آن کار می‌کند و بر اساس آن فلسطینیان باید به ویژه در رابطه با وضعیت بیت‌المقدس و حق بازگشت آوارگان، امتیازات ناعادلانه‌ای بدهند.

اتحادیه جهانی علمای مسلمان ضمن هشدار نسبت به این که در صورت حمله احتمالی به ایران، منطقه خلیج فارس و شبه جزیره عرب دچار هرج و مرج ویرانگری خواهند شد که کسی جز دشمنان از آن سود نمی‌برند، خاطر نشان ساخت که امنیت جهان اسلام از جمله امنیت منطقه از طریق همکاری و هم‌پیمانی با دشمن اشغالگر که شعار آن در بالای کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) «از نیل تا فرات» است، به دست نمی‌آید.
 

انتهای پیام
captcha