مشکلات عدم ادغام اتحادیه‌ موسسات قرآنی در چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3791294
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵

مشکلات عدم ادغام اتحادیه‌ موسسات قرآنی در چهارمحال و بختیاری

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت استان چهارمحال و بختیاری گفت: نزدیک به دو سال است که امر ادغام اتحادیه‌ موسسات قرآنی در کشور به طول انجامیده و به دلیل بی‌مهری برخی از مسئولان قرآنی کشور، موسسات قرآنی هیچ‌گونه کمک مالی از هیچ ارگانی دریافت نکرده‌اند و با سختی امورات خود را می‌گذرانند.

حیدرقلی صدقی، مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت استان چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری بیان کرد: نزدیک به دو سال است که امر ادغام اتحادیه‌ موسسات قرآنی در کشور به طول انجامیده و به دلیل عدم ادغام اتحادیه‌ها مشکلات بسیاری گریبان‌گیر موسسات کوچک و مردم نهاد مخصوصاٌ در استان‌های محروم مانند چهارمحال و بختیاری شده است.

وی ادامه داد: موسسات قرآنی چهارمحال و بختیاری طی این دو سال به دلیل بی‌مهری برخی از مسئولان قرآنی کشورهیچ‌گونه کمک مالی از هیچ ارگانی دریافت نکرده‌اند و با سختی امورات خود را می‌گذرانند.

صدقی با اشاره به اینکه ایران اسلامی بر پایه قرآن و خون شهدا به‌ وجود آمده است، اظهار کرد: متآسفانه اکنون این مملکت قرآنی دچار اختلافاتی شده که این اختلافات مشکلاتی برای موسسات قرآنی کوچک و مردم نهاد ایجاد کرده است.

مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت استان چهارمحال و بختیاری افزود: از مسئولان قرآنی کشوری از جمله دبیر شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور که قصد دارند فردا 29 بهمن‌ماه جلسه‌ای در شورای توسعه قرآنی کشور با موضوع ادغام اتحادیه قرآنی کشور برگزار کنند درخواست می‌شود که امر ادغام اتحادیه‌ها را سریع‌تر به انجام رسانده و این مهم را تحقق بخشند زیراکه این ادغام برای ادامه حیات موسسات قرآنی و  آموزش قرآن در مناطق کمتر توسعه یافته بسیار ضروری و واجب است.

وی در پایان تصریح کرد: از مسئولان تقاضا می‌شود پرونده ادغام را سریع‌تر به نتیجه رسانده که در غیر این صورت از شخص مقام معظم رهبری درخواست می‌کنیم تا در این موضوع مداخله کنند و این پرونده را به گونه‌ای که آینده موسسات قرآنی به‌خطر نیفتد، ببندند.

انتهای پیام

captcha