ثبت‌نام ۵۵۰۰ نفر در «آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن» در استان مرکزی
کد خبر: 3792893
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷

ثبت‌نام ۵۵۰۰ نفر در «آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن» در استان مرکزی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل اوقاف استان مرکزی گفت: در مجموع ۵ هزار و ۵۰۰ نفر در آزمون کتبی و شفاهی «آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن» در استان مرکزی ثبت‌نام کردند که از این تعداد یک‌هزار و ۴۵۴ نفر متعلق به شهرستان اراک و مابقی ثبت‌نام‌ها به دیگر شهرستان‌ها تعلق دارد.

ثبت‌نام ۵۵۰۰ نفر در «آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن» در استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، نشست خبری با محوریت «آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن» امروز پنجم اسفندماه با حضور حجت‌الاسلام حسین دلاوری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، سید‌مجتبی طباطبایی رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان، حجت‌الاسلام عبدالله حسینخانی رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی و علیرضا حاج‌علی‌بیگی معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سالن جلسات اداره کل اوقاف برگزار شد.
حجت‌الاسلام دلاوری در این جلسه گفت: ادارات آموزش و پرورش، ارشاد اسلامی و اوقاف در پیشبرد اهداف قرآنی هم‌نظر و هم‌سو هستند و پیرو عقد تفاهم‌نامه موفق شدند به تمامی وظایف محول شده عمل کرده و انجام مفاد تفاهم‌نامه توسط مسئولان استانی، مورد تأیید مسئولان کشوری قرار دارد.
وی از برگزاری 41اُمین دوره مسابقات قرآن اوقاف به میزبانی اراک به عنوان مسابقات مورد تأیید مسئولان کشوری نام برد و تصریح کرد: تمام هدف ما برگزاری برنامه‌های مناسب است و برای رسیدن به این هدف از حداکثر توان خود استفاده می‌کنیم، محاسن، نظم و حُسن مهمان‌نوازی استان در نحوه برگزاری هنوز هم در جلسات سازمان مورد بحث است.
حجت‌الاسلام دلاوری با بیان اینکه مطابق تفاهم‌نامه به تعهدات خود عمل کرده و این مهم از افتخارات اوقاف استان است، از برگزاری برنامه‌ای قرآنی با مشارکت سه دستگاه آموزش و پرورش، اوقاف و ارشاد اسلامی خبرداد و گفت: اگر امکان پخش زنده این برنامه وجود داشته باشد ماه مبارک رمضان مهمان خانه مردم است و اگر امکان پخش زنده نباشد برنامه ضبط شده و در ایام ماه مبارک رمضان پخش می‌شود.
این مقام مسئول بر لزوم همکاری بین این سه دستگاه قرآنی تأکید کرد و رسیدن به نتایج مورد قبول را ناشی از پابکار بودن مسئولان قرآنی و مدیران کل این مجموعه‌ها برشمرد و تصریح کرد: بار عمده فعالیت‌های قرآنی بر دوش این سه دستگاه است که با کمک یکدیگر می‌توانند چهره‌های درخشان و برتری از استان را به کشور معرفی و اثرات مثبتی را از استان برجای گذارد.
حجت‌الاسلام دلاوری اظهار کرد: در سال 97 سازمان اوقاف، وزارت آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با قرار گرفتن در کنار هم آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن همچون طرح بشارت(1452) را برگزار می‌کنند. این آزمون پنجشنبه، 9 اسفند در مراکز تعیین‌شده شهرستانی همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.
وی از عقد تفاهم‌نامه دیگری در تاریخ 13 بهمن‌ماه سال جاری در تهران خبرداد و افزود: شرح وظایف هریک از دستگاه‌ها کامل در تفاهم‌نامه ذکر شده است و دستگاه‌ها براساس پتانسیل و توانمندی هم‌پوشانی خواهند داشت. براساس این تفاهم‌نامه مدت اجرای برنامه از تاریخ اول دی‌ماه 97 تا 31 اردیبهشت ماه سال 98 یعنی تا پایان طرح بشارت در مدارس این سه دستگاه‌ با هم مشارکت خواهند داشت. در این تاریخ پرونده آزمون حفظ قرآن و مفاهیم و طرح بشارت در سال 98 بسته می‌شود و برای فعالیتی دقیق با رویکرد جدید و هماهنگ‌تر به تدوین برنامه‌های خود از این تاریخ به بعد آماده می‌شویم.
حجت‌الاسلام دلاوری در خصوص زمان برگزاری آزمون حفظ و مفاهیم قرآن اظهار کرد: آزمون در دو گروه بانوان و آقایان برگزار می‌شود، آزمون برادران در نوبت اول از ساعت 8 صبح آغاز و تا 10:10 و نوبت دوم نیز از ساعت 10:30 آغاز و تا 12 ادامه دارد. آزمون خواهران نیز در دو نوبت 8:30 صبح تا 10:10 و نوبت دوم از 10:30 تا 12 برگزار خواهد شد.
به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در مجموع 5 هزار و 500 نفر در آزمون کتبی و شفاهی در استان ثبت‌نام کردند که از این تعداد یک‌هزار و 454 نفر متعلق به شهرستان اراک و مابقی ثبت‌نام‌ها به دیگر شهرستان‌ها تعلق دارد.
وی در خصوص مراکز برپایی آزمون نیز گفت: در اراک در رشته مفاهیم برادران در دبیرستان موقوفه سهم‌الملک بیات، مفاهیم خواهران هم در دبیرستان دخترانه زینبیه(س)، حفظ خواهران در رشته‌های حفظ جزء سی، جزء اول، سه جزء اول در دبیرستان حضرت خدیجةالکبری(س) و حفظ 5 جزء، 10 جزء، 15جزء، 20 جزء و حفظ کل هم در دبیرستان دخترانه زینبیه(س) اراک برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام دلاوری در خصوص دیگر پایگاه‌های آزمون در شهرستان‌ها هم این‌چنین گفت: تفرش مؤسسه قرآنی کوثر، زرندیه دبیرستان نمونه دولتی پیامبر اکرم(ص)، محلات ساختمان مهد قرآن کریم، آشتیان مدرسه دخترانه کوثر، خمین سالن اجتماعات آموزش و پرورش، اراک دبیرستان آزادگان و زینب کبری(س)، دلیجان دانشگاه پیام‌نور، ساوه مدرسه باقرالعلوم(ع) و مدرسه فرزانگان، شازند مدرسه شهید کریمی، خنداب امامزاده مسعود(ع) و فراهان کتابخانه ولایت.
وی با اشاره به اینکه از سال آینده دیگر دستگاه‌های قرآنی نیز در برگزاری آزمون سهیم باشند، اظهار کرد: در اراک مجموعا در رشته کتبی 898 نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد 706 نفر خانم و 192 نفر آقا، مجموع شفاهی 79 نفر است که از این تعداد 45 نفر خانم و 34 نفر آقا می‌باشند، همچنین شفاهی آموزش و پرورش نیز 364 هستند که از این تعداد 249 نفر دانش‌آموز دختر و 115 نفر پسر، آمار شفاهی اصلاح و تربیت زندان‌ها نیز 113 نفر است که از این تعداد 86 نفر خانم و 27 نفر آقا هستند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: سهمیه استان در نفرات شرکت در کلاس‌ها 10 هزار و 900 نفر حافظ بود که این سهمیه به سقف 11 هزار و 100 نفر رسید، اما از این تعداد 5 هزار و 500 حافظ در آزمون شرکت دارند.
انتهای پیام

captcha