انتقام انگلیس از محور مقاومت با تروریستی‌خواندن حزب‌الله
کد خبر: 3793256
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸

انتقام انگلیس از محور مقاومت با تروریستی‌خواندن حزب‌الله

گروه بین‌الملل ـ در حالی که حزب‌الله لبنان در رأس محور مقابله با تروریسم در منطقه قرار دارد، دولت انگلیس در اقدامی انتقام‌جویانه اعلام کرد که شاخه سیاسی این جنبش را نیز تروریستی معرفی می‌کند.

انتقام انگلیس از محور مقاومت با تروریستی‌خواندن حزب‌اللهبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری رویترز العربیة؛ ساجد جاوید، وزیر کشور انگلیس دیروز(6 اسفندماه) با صدور ابلاغیه‌ای، حزب‌الله لبنان اعم از شاخه سیاسی و نظامی آن را به‌عنوان یک «گروه تروریستی» اعلام و فعالیت این گروه در انگلیس را ممنوع کرد.
 
وزیر کشور انگلیس در این بیانیه مدعی شد که جنبش حزب‌الله لبنان به تلاش برای بی‌ثبات کردن وضعیت شکننده خاورمیانه ادامه می‌دهد و ما دیگر نمی‌توانیم میان شاخه نظامی آن که پیش از این غیرقانونی شده و حزب سیاسی آن تمایز قائل شویم.
 
ساجد جاوید در این ابلاغیه اعلام کرد که دولت انگلیس کلیت حزب‌الله را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار می‌دهد. بر اساس متن ابلاغیه وزیر کشور انگلیس، از این پس حزب‌الله لبنان اعم از شاخه سیاسی و نظامی آن در فهرست گروه‌های تروریستی انگلیس قرار می‌گیرد و فعالیت این گروه در انگلیس، ممنوع می‌شود.

این در حالی است که اتحادیه اروپا، حزب‌الله لبنان را به صورت دو بخش سیاسی و نظامی به رسمیت شناخته و بخش نظامی آن را در فهرست تحریم قرار داده است.

این تصمیم مغرضانه و انتقام‌جویانه انگلیس علیه جنبش مقاومت اسلامی لبنان در حالی اتخاذ شده که حزب‌الله یکی از مهم‌ترین احزاب سیاسی لبنان است و در انتخابات اخیر پارلمان این کشور  با وجود اقدامات و کارشکنی‌ها آمریکا علیه این حزب و متحدانش، بخش بزرگی از کرسی‌ها در اختیار ائتلاف مورد حمایتش قرار گرفت.
 
captcha