افزایش کشف ۲۲ درصدی جرایم سایبری در آذربایجان غربی
کد خبر: 3794880
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴

افزایش کشف ۲۲ درصدی جرایم سایبری در آذربایجان غربی

گروه اجتماعی ــ رئیس اداره اجتماعی پلیس فتا با اشاره به اینکه آذربایجان غربی در جرایم سایبری رتبه ۱۰ کشوری است، گفت: کشف جرایم سایبری در استان ۲۲ درصد افزایش یافته است.

افزایش کشف ۲۲ درصدی جرائم سایبری در آذربایجان غربی

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، مصطفی نوروزی، رئیس اداره اجتماعی پلیس فتا، صبح امروز، ۱۲ اسفند‌ماه‌ در اولین همایش پی‌جویی موثر و کارآمد جرایم سایبری، با اشاره به اینکه آذربایجان غربی در جرایم سایبری در رتبه 10 کشور قرار دارد، اظهار کرد: کشف جرایم سایبری در آذربایجان غربی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد افزایش یافته است که بیشترین جرایم سایبری را برداشت غیرمجاز بانکی، مزاحمت اینترنتی و کلاهبرداری تشکیل می‌دهد.
وی با بیان اینکه برای برقراری این امنیت در جامعه زحمت‌های زیادی از طرف عوامل انتظامی، امنیتی و قضایی کشیده می‌شود، ادامه داد: در این راه شهدای زیادی نیز تقدیم شده و همه دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط باید کمک کنند تا این جرایم به حداقل برسد.
رئیس اداره اجتماعی پلیس فتا با اشاره به رمز یکبار مصرف کارت‌های بانکی، افزود: تمامی بانک‌ها طی سال آینده باید طرح صدور رمز یکبار مصرف را اجرایی کنند و اگر بانکی در این رابطه اجرا نکند و جرمی اتفاق افتاد، بانک مقصر است و باید هزینه را پرداخت کند.
نوروزی با بیان اینکه گردش مالی پرونده‌های قماربازی یک‌هزار و 400 میلیارد ریال است، تصریح کرد: افرادی که سایت‌های قماربازی را مدیریت یا طراحی کرده یا قمار می‌کنند، به شدت مورد برخورد قانونی قرار می‌گیرند و یک عزم جهادی و همگانی برای جمع‌آوری این سایت‌ها نیاز است.
انتهای پیام

captcha