اعزام بیش از ۸۰۰۰ نفر به مناطق عملیاتی جنوب/ راهیان نور رزمایش بزرگ فرهنگی است
کد خبر: 3795833
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳

اعزام بیش از ۸۰۰۰ نفر به مناطق عملیاتی جنوب/ راهیان نور رزمایش بزرگ فرهنگی است

گروه فرهنگی ــ مسئول قرارگاه راهیان نور سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین خبر داد: بیش از ۸ هزار نفر طی سال جاری به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند که در دو مرحله از ۲۵ مهر تا ۲۵ آذرماه به‌صورت دانش‌آموزی انجام گرفت و دانشجویی از ۲۲ اسفند تا ۱۲ فروردین ۹۸ در رزمایش بزرگ فرهنگی راهیان نور حضور خواهند یافت.

اعزام بیش از ۸۰۰۰ نفر به مناطق عملیاتی جنوب/ راهیان نور رزمایش بزرگ فرهنگی است

به گزارش ایکنا از قزوین، پاسدار محرم‌علی والدی، مسئول قرارگاه راهیان نور سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین، صبح امروز، 15 اسفندماه با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته با استانداری، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، دهیاری با سپاه صاحب‌الامر (عج) اظهار کرد: قرارگاه راهیان نور سپاه استان همانند سال‌های گذشته اردوهای راهیان نور و اعزام زائرین صورت می‌گیرد.
وی بیان کرد: در سال ۹۷ با اعزام 3 هزار دانش‌آموز به مناطق عملیاتی جنوب و غرب توانستیم هماهنگی بسیاری خوبی بین اداره آموزش پرورش و سپاه داشته باشیم.
معاون اجرایی سپاه استان قزوین افزود: اردوی راهیان نور دانش‌آموزی جهت بزرگ‌ترین کار فرهنگی در حوزه مدارس بود که از ۲۵ مهر تا ۲۵ آذر صورت گرفت و موارد ایمنی و بهداشتی و استفاده از بهترین وسایل نقلیه همیشه در دستور کار ما قرار دارد.
وی بیان کرد: در اردوی راهیان نور دانشجویی هم با هماهنگی‌های صورت گرفته با نائینی، مسئول قرارگاه دانشجویی دانشگاه‌های استان توانستیم 3 هزار و 300 نفر از دانشجویان سراسر استان قزوین را از ۱۷ تا ۲۷ اسفندماه برای اعزام به مناطق عملیاتی آماده و مهیا کنیم.
والدی بیان کرد: برای اردوی راهیان نور به‌صورت عمومی با برگزاری جلسات متعدد با مسئولان دستگاه‌های اجرایی این رزمایش بزرگ فرهنگی با ثبت‌نام در پایگاه‌های بسیج، دهیاری‌ها زائران برای اعزام ساماندهی خواهند شد.
وی ضمن اشاره به استقبال بی‌نظیر مردم از اردوی راهیان نور گفت: در اعزام عمومی 4 هزار نفر از استان قزوین امسال از طریق پایگاه‌های بسیج و هزار نفر نیز به‌صورت داوطلب برای حضور در مناطق عملیاتی اعزام خواهند شد.
والدی اظهار کرد: بیش از ۸ هزار نفر طی سال جاری به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند که در دو مرحله از ۲۵ مهر تا ۲۵ آذرماه به‌صورت دانش‌آموزی انجام گرفت و دانشجویی از ۲۲ اسفند تا ۱۲ فروردین ۹۸ در رزمایش بزرگ فرهنگی راهیان نور حضور خواهند یافت.
این مسئول ادامه داد: با توجه به افزایش هزینه‌های مختلف این سفر مبلغ ۱۰۰ هزارتویمان از هر داوطلب دریافت و بقیه هزینه که 260 هزار تومان است از طریق دستگاه‌های مختلف و سازمان بسیج پرداخت می‌شود.
معاون اجرایی سپاه استان قزوین گفت: در هر اعزام توانایی پذیرایی ۱۱۰۰ نفر در اردوگاه صاحب‌الامر (عج) واقع در خرمشهر و پایگاه شهید مسعودنیا اهواز وجود دارد.
وی اضافه کرد: هماهنگی‌های لازم با سازمان پایانه‌ها، اورژانس و قرارگاه راهیان نور کشور صورت گرفته که طبق سنوات گذشته فرمانداران و بخشداران نیز تلاش بسیار خوبی برای تسهیل کار با قرارگاه داشته‌اند.
این مسئول اذعان کرد: به دلیل ظرفیت محدود در مکان و بودجه از اینکه نمی‌توانیم همه متقاضیان را تحت پوشش قرار دهیم شرمنده هستیم و اگر خانواده‌ای بخواهد به مناطق عملیاتی بیایند و برایمان محرز شود توان مالی ندارند، امکان حضور آن‌ها را فراهم خواهیم کرد.
وی یادآور شد: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با کمیته امداد استان قزوین ۷۵۰ نفر از مددجویان زائر مناطق عملیاتی جنوب می‌شوند، در سال ۹۷ سعی شد از افراد زائر اولی استفاده شود.
این مسئول گفت: فضای فرهنگی و آماده‌سازی اردوگاه توسط سپاه انجام شده که برنامه تحویل سال به‌صورت ویژه در معراج شهدای اهواز و یادمان شلمچه برگزار می‌شود.
والدی در پایان درباره بازتاب رزمایش بزرگ فرهنگی راهیان نور عنوان کرد: جهت پوشش و انعکاس رزمایش فرهنگی بزرگ راهیان نور هماهنگی‌هایی با صداوسیما صورت گرفته و بازتاب این کار بزرگ می‌تواند تأثیر مثبت بر جامعه داشته باشد.
انتهای پیام

captcha