دولت در زمینه نظارت بر بازار پای کار آید
کد خبر: 3796366
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۵:۲۹

دولت در زمینه نظارت بر بازار پای کار آید

گروه سیاست و اقتصاد ــ رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: کاملاً مشهود است، نظارت جدی بر قسمت کالاها ‌و اجناس نیست، امروزه هم بازاریان و هم مردم از وضعیت بازار ناراضی هستند و واقعاً زمان آن رسیده است که دولت محکم پای کار آید.

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدمهدی زاهدی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، روز گذشته، 18 اسفند‌ماه در جمع خبرنگاران گفت: جای خالی استاندار سابق کرمان رزم‌حسینی در این شرایط خالی است و این کمرنگ شدن نقش معین‌های اقتصادی را ما پاسخگو نیستیم و برعهده استاندار است.

وی درباره بنیاد آرشام افزود: من پرونده‌های آنها را برسی کردم؛ داستان از این قرار بود که کارها و کمک‌هایی که قرار بود به سیستم آموزشی وارد شود، در استان‌ در اختیار جمعی قرار می‌گیرد و آنها متوالی این امر می‌شوند البته مشکل کار آنجاست که این کار خارج از سیستم آموزش و پرورش انجام می‌شود.

زاهدی بیان کرد: ما هیچ آمار دقیق و درستی که این کار چگونه انجام شده است یا چگونه فروش رفته است نداریم همچنین ما در صحن علنی مجلس اعلام کردیم تا وزارت آموزش و پرورش بیاید و پاسخگو باشد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: یکی از مطالبات ما در مجلس، خودرو سازی بود و هنوز هم مجدانه این را خواستاریم.

وی تاکید کرد: سیستم انتخاباتی کشور ما یکی از ناکارآمد ترین سیستم های انتخاباتی در دنیا است و در‌هیچ جای دنیا تنها شرط لازم برای مجلس تنها داشتن فوق لیسانس نیست.

زاهدی با اشاره به برنامه ششم توسعه گفت:دولت محترم در برنامه ششم توسعه یک بند در آموزش و پرورش داد، واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی سالی ۱۰ درصد واگذار شود اما من به شخصه به عنوان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات پیگیری کردم و اتفاق خوبی در این برنامه افتاد.

 نماینده مردم کرمان و راور در مجلس اذعان کرد: مقابله با اتباع بیگانه کار پیچیده ای است، چرا باید در کرمان حدود ۳۰۰ هزار اتباع بیگانه است؟ سوال ما این است که چرا ویزای فصلی به آنها نمی دهید؟ دولت ادعا می کند که خلا قانونی وجود دارد.

شرکت پسته ایرانیان و پولی که از بیت المال رفت
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی درباره شرکت پسته ایرانیان گفت: در سال ۸۴ در استانداری کرمان یک شرکت پسته ای را در کرمان به موازات شرکت پسته رفسنجان تشکیل می شود.

وی ادامه داد: این شرکت وام کلانی را دریافت می کند و پسته را به چند کشور صادر می شوند و می‌گویند که پولی به ایران برنگشته است، آن بانک شکایت می‌کند و پول از بیت المال به بانک برگشته می شود و آن ارزی که وارد شده است مشخص نیست کجاست.

وی درباره استیضاح رئیس جمهور گفت: هیچکدام از سه گروهی که در مجلس هستند اکثریت کرسی ها را ندارند برای همین این کار نیاز به اکثریت و حداقل یک چهارم مجلسی ها را دارد و این طرح سوال از رئیس جمهور حمایت نشد زیرا بعد ها تبعاتی را برای اشخاص به همراه خواهد داشت.

زاهدی تصریح کرد: شرکت فولاد بوتیا در کرمان پیگیری شد و در این راستا ۲هزار و ۵۰۰ نفر مستقیم و بیش از ۱۵ هزار نفر غیر مستقیم اشتغالزایی صورت گرفته است که خبر خوب و کاری ماندگار است.

انتهای پیام

captcha