افزایش ۶۸ درصدی صادرات غیرنفتی کهگیلویه و بویراحمد
کد خبر: 3796678
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴

افزایش ۶۸ درصدی صادرات غیرنفتی کهگیلویه و بویراحمد

گروه اجتماعی ــ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد از افزایش ۶۸ درصدی صادرات غیرنفتی استان طی ۱۱ ماهه امسال خبر داد.

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از ایسنا، داریوش دیودیده، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد امروز، ۱۹ اسفندماه در نشست کارگروه صادرات استان، اظهار کرد: در این مدت ۸ میلیون و ۳۰۰هزار دلار از استان صادرات انجام شده که ارزش این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۶۸ درصدی یافته است.
وی افزود: این میزان کالا به کشورهای هدف صادراتی از جمله آلمان، عراق، افغانستان و ترکمنستان صادرات شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد پودر و عصاره شیرین بیان، زعفران، سیمان، موکت و عصاره گیاهان دارویی را کالاهایی صادراتی استان طی این مدت عنوان کرد.
دیودیده تصریح کرد: سیمان مارگون بیشترین حجم صادرات استان را با ۳ میلیون و ۲۰۰هزار دلار به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: وضعیت صادرات استان با فعال شدن کارخانه سیمان مارگون در حوزه صادرات مناسب شده است.
همچنین، جعفر گوهرگانی، معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: قرار بود تا پایان امسال میزان صادرات این استان به ۸ میلیون دلار برسد که طی ۱۱ ماهه امسال این میزان محقق شده است.
همچنین، بابک درست، مدیرعامل نمایشگاه‌های دائمی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: ۱۴ نمایشگاه مختلف برای سال ۹۸ استان در شهرهای یاسوج، گچساران و دهدشت پیش بینی شده است.
بنابراین گزارش، همچنین، بهمن رحمتی، مدیرکل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: در بازرسی صورت گرفته از سوی همکاران ما در برخی از نمایشگاه‌های برپا شده استان مشاهده شده که کالاهای بنجُل، بی کیفیت، خارجی و بدون علامت استاندارد عرضه می‌شود که باید به این مساله توجه جدی شود.
انتهای پیام

captcha