طرح حفظ تلفنی قرآن در جهاددانشگاهی گیلان برگزار شد
کد خبر: 3797043
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱
با حضور یک شرکت‌کننده کم‌بینا؛

طرح حفظ تلفنی قرآن در جهاددانشگاهی گیلان برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ آزمون استانی اولین دوره طرح حفظ تلفنی قرآن کریم ویژه نابینایان و کم‌بینایان تحت عنوان «مشکوه» با حضور یک نفر در جهاددانشگاهی گیلان برگزار شد.

به گزارش ایکنا از گیلان، آزمون استانی اولین دوره طرح حفظ تلفنی قرآن کریم ویژه نابینایان و کم‌بینایان تحت عنوان «مشکوه» امروز، 20 اسفندماه با حضور یک نفر از مددجویان بهزیستی استان گیلان در جهاددانشگاهی گیلان برگزار شد.

اولین دوره طرح حفظ تلفنی قرآن کریم با همکاری سازمان قرآنی دانشگاهیان جهاددانشگاهی و سازمان بهزیستی در حال بهزیستی است.

از جمله اهداف این طرح می‌توان به تحقق مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور، ایجاد شرایط مناسب برای تبلیغ، ترویج و حفظ قرآن، ارتقای سطح علمی معلولان کشور و ایجاد رغبت و رقابت سالم و سازنده جهت تحقق اهداف پیش‌بینی‌شده اشاره کرد.

صبح‌ها بهترین زمان برای یادگیری و حفظ قرآن است

سارا تقی‌زاده،‌ تنها شرکت‌کننده گیلانی حاضر در این طرح در گفت‌وگو با ایکنای گیلان، اظهار کرد: از سال 96 شروع به حفظ قرآن کرده‌ام و طی دو ماه گذشته برای شرکت در طرح «مشکوه» به حفظ جزء 30 پرداختم.

وی که از سه سالگی دچار کم‌بینایی شده، تصریح کرد: در ابتدا حفظ آیه به آیه قرآن را با رادیو معارف شروع کردم و توانستم پنج صفحه نخست سوره بقره را حفظ کنم، اما آرام آرام به حفظ قرآن علاقه‌مند شدم و تصمیم گرفتم با شرکت در کلاس‌های هفتگی قرآن که در بقعه بی‌بی زینب لنگرود برگزار می‌شود، زیر نظر استاد حافظ کل قرآن شوم.

تقی‌زاده با بیان اینکه تاکنون در مسابقات قرآن اوقاف در رشته‌های حفظ و قرائت و مفاهیم (شفاهی) شرکت کرده‌ام، گفت: برای شرکت در طرح «مشکوه» حدود دو ماه است که به‌صورت تلفنی تمرین می‌کنم.

این حافظ کم‌بینا بعد از اذان صبح را بهترین زمان آمادگی ذهن برای یادگیری و حفظ قرآن دانست و تصریح کرد: در حال حاضر هر هفته یک صفحه از قرآن را حفظ می‌کنم و وارد حفظ جزء ششم شده‌ام. البته جزء 30 را طی دو ماه و به‌صورت تلفنی حفظ کردم.

وی حفظ کردن سوره «یس» را بسیار لذت‌بخش دانست و متذکر شد:‌ یس قلب قرآن است؛ لذا با تلاوت آن احساس آرامش می‌کنم. طی دو سال گذشته که حفظ کردن قرآن را آغاز کردم موجب شادمانی و آرامش قلب من شده و اکنون بدون قرآن نمی‌توانم باشم.

تقی‌زاده که اهل لنگرود و دارای مدرک کارشناسی در رشته زبان و ادبیات عربی است، از آرزوی خود برای حفظ کامل قرآن و حضور در محضر مقام معظم رهبری گفت و اضافه کرد:‌ قبل از اینکه حفظ قرآن را به‌صورت جدی با رادیو معارف آغاز کنم به نیت سلامتی امام زمان(عج) هر شب یک حزب از قرآن را تلاوت می‌کردم.

انتهای پیام

captcha