غفلت از حوزه فرهنگ جامعه را آسیب‌پذیر کرده است
کد خبر: 3797910
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷

غفلت از حوزه فرهنگ جامعه را آسیب‌پذیر کرده است

گروه فرهنگی- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان با ابراز تأسف از غفلت از مسائل فرهنگی گفت: آنچه امروز جامعه ما را آسیب پذیر کرده غفلت از توجه ویژه و زیربنایی به حوزه فرهنگ و فعالیت‌هایی از این قبیل است.

به گزارش ایکنا از کردستان، بهرام نصراللهی‌زاده، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان شامگاه گذشته، 23 اسفندماه در آیین رونمایی از دانشنامه فرهنگ، هنر و تمدن کردستان اظهار کرد: توسعه فقط ساختن اتوبان نیست بلکه همه فعالیت‌ها اجتمایع، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی را شامل می‌شود که بتواند نیازهای انسانی را پاسخگو باشد.
وی ابراز تأسف از غفلت از مسائل فرهنگی افزود: آنچه امروز جامعه ما را آسیب پذیر کرده است غفلت از توجه ویژه و زیربنایی به حوزه فرهنگ و فعالیت‌هایی از این قبیل است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بیان کرد: در حال حاضر با تلاش های مجموعه مدیران و سازمان‌های استان زیرساخت‌های لازم برای توسعه حوزه فرهنگ و هنر استان تا حدودی فراهم شده است.
وی اعلام کرد: اگرچه اعتبارات دولتی محدود است اما رویکردی که در چند سال اخیر در مجموعه استان و در میان سازمان در دستور کار قرار داده‌اند تلاش برای فراهم کردن زیرساخت های لازم برای حوزه فرهنگ و هنر استان بوده است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان با اشاره به اینکه کردستان در حوزه فرهنگ و هنر از ریشه و قدمت تاریخی برخوردار است، گفت: هم اکنون در حوزه زیرساخت ها برای استفاده هنرمندان چندین پروژه در حال انجام است. از جمله زیرساخت‌ها برای استفاده هنرمندان در کردستان شامل هنرستان هنرهای زیبایی سنندج، دانشکده هنرو معناری کردستان، پژوهشکده کردستان شناسی با محوریت مطالعات راهبری می‌شود .
وی با بیان اینکه عمارت مصری را برای کار مرکز پژوهشی کردستان شناسی درنظر گرفته‌ایم، عنوان کرد: در حال حاضر عمارت مصری درحال بازسازی است و در کنار آن نیز ۴ پلاتو در حوزه تئاتر درسال ۹۸ به بهره برداری می‌رسد .
نصراللهی زاده در پایان یادآور شد: مجتمع فرهنگی سنندج با ۱۴ هزار متر مساحت و با یک هزارو ۵۰۰ صندلی که امسال بیشتراز ۱۲ میلیارد تومان اعتبار دریافت کرده که یکی از نمونه‌های قابل توجه در غرب کشور است .
انتهای پیام

captcha