اعتکاف در پنج استان کشور مردمی اداره می‌شود
کد خبر: 3799435
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵

اعتکاف در پنج استان کشور مردمی اداره می‌شود

گروه اجتماعی- مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: هم‌اکنون در پنج استان برنامه اعتکاف به مردم واگذار شده است، اما مردمی اداره شدن به معنای عدم نقش تبلیغات در این برنامه معنوی نیست، بلکه باید با جذب خیرینشرایط لازم برای این برنامه معنوی فراهم کند.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان امروز، دوم فروردین ماه در دیدار با معتکفان شهر قروه اظهار کرد: امسال در سطح استان کردستان 400 نفر معتکف در 14 مسجد حضور دارند.
وی افزود: امسال در پنج استان کشور مراسم اعتکاف به مردم واگذار شده است اما مردمی اداره شدن به این معنا نیست که حاکمیت هیچ نقشی ندارد، بلکه باید سازمان تبلیغات اسلامی شرایط را ایجاد بکند و خیرینی را برای پوشش این برنامه معنوی جذب کند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان عنوان کرد: حضور در این برنامه‌ها که مقارن با روزهای اول سال است، توفیق الهی است و مطمئنا افرادی همچون شما که خوشی‌های عید و روزهای عید را کنار زده‌اند خوشی و لذت بالاتری را دنبال می‌کنند و اعتکاف و حضور در این مکان مقدس همان لذت سرشار است.
وی عنوان کرد: اکنون رویکرد این است که برنامه‌های فرهنگی، دینی، مذهبی و قرآنی به صورت مردمی اداره شود.
حجت‌الاسلام کرمی در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون در پنج استان برنامه اعتکاف به مردم واگذار شده است، افزود: مردمی اداره شدن به این معنا نیست که حاکمیت هیچ نقشی ندارد، بلکه باید سازمان تبلیغات اسلامی شرایط را ایجاد بکند و خیرینی را برای پوشش این برنامه معنوی جذب کند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به اینکه اعتکاف سال جاری و گذشته مقارن با عید نوروز و روز طبیعت بود، اعلام کرد: برنامه معنوی اعتکاف در این دو سال با همراهی خالص‌ترین مومنین برگزار شد.
حجت‌الاسلام کرمی افزود: علت حضور ما در این مکان علاوه بر سرکشی از روند اجرای این برنامه دینی، کسب معنویت از شما معتکفان و مومنین است.
وی ضمن تشکر از حضور آحاد شرکت‌کنندگان در این برنامه معنوی، از یکایک معتکفان درخواست دعا برای سربلندی نظام جمهوری اسلامی و خدمتگزاری مسئولان کرد.
انتهای پیام

captcha