برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم در کردستان تشریح شد
کد خبر: 3801485
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶
در سال ۹۸؛

برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم در کردستان تشریح شد

گروه اجتماعی ــ معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کردستان برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم در سال ۹۸ تشریح کرد.

طالب محمدی، معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با تبریک هفته معلم و گرامیداشت یاد وخاطره استاد فرزانه شهید مطهری،اظهار کرد: 12 اردیبهشت ماه سالروز شهادت شهید مطهری به نام روز معلم و 12 لغایت 18 اردیبهشت به نام هفته بزرگداشت مقام معلم نامگذاری شده است.
وی با بیان اینکه هدف از رسالت پیامبر اکرم(ص) معلمی بود، افزود: این تاج افتخاری برای معلمان و فرهنگیان است که وظیفه شغلی آنان در راستای رسالت پیامبر اکرم (ص) است.
محمدی معلم را رکن اصلی تعلیم و تربیت و کارگزار اصلی آموزش و پرورش عنوان کرد و با بیان اینکه تقدیر از مقام معلم تقدیر از علم و دانایی است؛ گفت: هدف از اجرای برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم، اعتلای فرهنگ عمومی در تکریم مقام و منزلت معلمان در جامعه است.
وی نهادینه‌سازی تکریم و تجلیل از مقام والای معلم و تعمیق مرجعیت و اثربخشی وی در جامعه، ارتقای اعتماد به نفس، خودباوری و انگیزه خدمت معلمان در حیطه های تربیتی، آموزشی، پژوهشی و تبیین تکالیف و حقوق معلمی و جلب مشارکت و همکاری معلمان در نکوداشت منزلت و جایگاه خود در جامعه را از دیگر اهداف اجرای برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم برشمرد.
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان، در ادامه به تشریح مهم ترین اصول و سیاست های راهبردی چهارده گانه برنامه های هفته بزرگداشت مقام معلم پرداخت.
محمدی همچنین به اهم اقدامات انجام شده ستاد بزرگداشت مقام معلم استان نیز اشاره کرد و تدوین دستورالعمل و ارسال به شهرستان‌ها و مناطق در بهمن ماه 97، ارسال شیوه‌نامه به مدارس، اطلاع‌رسانی به کلیه فرهنگیان، دریافت پرونده‌های معلمان برتر از شهرستان‌ها، بررسی پرونده‌ها در کارگروه تخصصی استان و انتخاب برترین‌های شهرستانی و استانی و تنظیم تقویم اجرایی تکریم سالانه معلمان و ارسال به شهرستان‌ها و مناطق را از اهم این اقدامات برشمرد.
وی ملاک‌های تجلیل از معلمان برتر را بر اساس ملاک‌های عمومی و اختصاصی عنوان کرد و افزود: در قالب 13 موضوع معلمان برتر بر اساس چک لیست‌های اختصاصی انتخاب و معرفی شده‌اند.
محمدی هم چنین به تعداد معلمان برتر استان در سال 98 نیز اشاره و اعلام کرد: در مجموع 12 معلم برتر در سطح استان و 324 معلم برتر در سطح شهرستان انتخاب شده اند که در ویژه برنامه‌های استانی و شهرستانها و مناطق به همراه 5 نفر از دانشجو معلمان پردیس‌های شهید مدرس و شهیده بنت الهدی صدر و 5 نفر از پیشکسوتان و تنی چند از معلمان نمونه ایثارگر و بسیجی از آنان تجلیل خواهد شد.
وی هم چنین در ادامه به تشریح اقدامات و برنامه‌های این هفته پرداخت و برگزاری یادواره شهدای فرهنگی و تجلیل از معلمان برتر استان و شهرستان با حضور مسئولان، دیدار با خانواده معظم شهدای فرهنگی و دانش‌آموز، حضور مسئولان در مدارس و اهدای شاخه گل، برگزاری مراسم غبار روبی مزار شهدا، برگزاری مسابقات ورزشی، فرهنگی و کتابخوانی به ویژه در آثار استاد فرزانه شهید مطهری بین دانش‌آموزان و فرهنگیان استان، فضا سازی و انجام تبلیغات محیطی و برنامه ریزی برای به کارگیری امکانات و فرصت های اجتماعی برای اعتلای فرهنگ عمومی و جلب مشارکت دستگاه‌ها را از مهم‌ترین برنامه‌های ستاد بزرگداشت هفته معلم عنوان کرد.
انتهای پیام

captcha