کد خبر: 3801964
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸

انتصاب حجت‌الاسلام محمدی به معاونت تألیف و تولید مواد و رسانه‌های آموزشی

گروه جامعه ــ حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی به عنوان معاون تألیف و تولید مواد و رسانه‌های آموزشی سازمان پژوهش معرفی شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، طی مراسمی با حضور وزیر آموزش و پرورش، رئیس مرکز هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی، رئیس و مدیران سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی به عنوان معاون تألیف و تولید مواد و رسانه‌های آموزشی سازمان پژوهش معرفی شد.

براساس حکمی که به امضای حجت‌الاسلام والمسلمین علی ذوعلم، رئیس سازمان پژوهش رسیده است، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی به‌ عنوان معاون تألیف و تولید مواد و رسانه‌های آموزشی معرفی و فعالیت خود را آغاز کرد.

حجت‌الاسلام حمید محمدی با بیان نکاتی در این مراسم گفت: بنده ضمن تبریک سال جدید و آرزوی توفیق برای همه بزرگواران و همکاران، مفتخرم که در جمع شما حضور دارم و خوشوقتم به جایی می‌آیم که از سال 59 تا به امروز با آن آشنا و مرتبط بوده‌ام.

وی گفت: برنامه‌ریزی آموزشی تربیتی و تألیف و تدوین درسنامه از موضوعاتی بوده که سالیان زیادی از عمرم را چه در داخل و چه در سطح بین‌الملل وقف آن ساختم.

وی تأکید کرد: دانش‌آموزان همچون فرزندان سرمایه‌های ارزشمند ما هستند و این سازمان مأموریت مهم برنامه‌ریزی و محتواسازی برای تربیت و ایجاد هویت دانش آموزی برای این سرمایه‌هاست؛ از این رو میزهای مدیریتی و کارشناسی این سازمان را می‌توان مهمترین و ثمربخشترین میزهای خدمت در کشور دانست و اگر این مطلب را نپذیریم در واقع عملکرد این سازمان را نشاخته‌ایم.

وی اظهار کرد: تلاش ما حرکت در چهارچوب سیاست‌های کلان و تحقق اسناد بالادستی سازمان همراه با ارائه پیشنهادهای بهبود دهنده است. مضرترین نگاه و رویکرد در این سازمان، نگاه سیاسی و جایگزینی آن با حاکمیت علم و تجربه و ارزش‌های دینی و سنت‌های علمی و تمدنی ماست که باید به شدت از آن پرهیز شود.

حجت‌الاسلام محمدی افزود: سرمایه تجارب و علمی انباشته شده در نهاد این سازمان و میان همکاران ما موجود است و بنده نیازمند راهنمایی شما عزیزان هستیم و با تمام وجود یکی از ویژگی‌های خود را مشارکت‌پذیری می‌دانم.

وی تأکید کرد: جاری سازی اسناد بالادستی ابلاغی و مأموریت‌های کلان محوله در ابعاد برنامه‌ریزی و منابع آموزشی، وظیفه قطعی و محرز ماست که در این میان سند تحول بنیادین و سند برنامه درسی ملی مهمترین این اسناد است.

وی گفت: یکی دیگر از موضوعات مهمی که باید به آن توجه شود، تحقق نوشوندگی و یادگیرندگی در سازمان است که هم موجب ارتقای سازمان و هم مخاطبان ما می‌شود. کوشش ما در جهت توسعه ظرفیت برای خلق آینده و همسو شدن سازمان با یافته‌های پژوهشی در همین مسیر معنا می‌یابد. تعالی فهم و ارتقای عملکرد ما در مواجهه اقتضائات و تحولات امروز جهان موجب می‌شود تا دانش‌آموزان و جوانان احساس کنند رسانه‌های درسی ما از تحولات مطلوب و خلق مطلوبیت‌ها عقب نیست. پس باید به آن بیاندیشیم و برای تحقق آن تلاش کنیم. بنابراین یادگیری مداوم و روزآمدی و تحول‌خواهی و ارائه عالی‌ترین ارزش‌های اسلامی و انقلابی و علمی، کار بزرگی است که فراروی ما است

یادآوری می‌شود، معاونت تألیف و تولید مواد و رسانه‌های آموزشی یکی از معاونت‌های مهم در سازمان پژوهش است که امور مربوط به دفاتر تألیف نظری ابتدایی و فنی وحرفه‌ای، کمک آموزشی و بخش‌های وابسته را زیر نظر دارد.

انتهای پیام

captcha