محبت و ایجاد آرامش؛ مهمترین عامل ‌استحکام خانواده‌ها
کد خبر: 3802692
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹

محبت و ایجاد آرامش؛ مهمترین عامل ‌استحکام خانواده‌ها

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: از نظر اسلام مهمترین عوامل استحکام خانواده، محبت و رحمت میان زوجین، ایجاد و حفظ آرامش و نشاط در خانواده است.

محبت میان زوجین از عوامل استحکام خانواده استمصطفی کافی، معاون فرهنگی و پرورش آموزش و پرورش استان اردبیل، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، با اشاره به اینکه مهمترین عوامل مؤثر در استحکام خانواده‌ها ایجاد و حفظ آرامش و نشاط در خانواده است، افزود: توجه به تفاوت‌ها در رفتار با همسر، احترام و ادب و ارتباط محبت آمیز، رازداری در خانواده، مسئولیت پذیری اعضای خانواده، رعایت حقوق متقابل، امنیت روانی در خانواده، حل عاقلانه و عادلانه اختلافات از دیگر عوامل مؤثر در استحکام خانواده است.
وی با بیان اینکه اسلام اهمیت بسیار زیادی به خانواده و حفظ و استحکام آن داده است، افزود: استحکام خانواده از مهمترین عوامل استحکام اجتماع امنیت روحی و روانی در خانواده مهمترین عامل تحقق امنیت روانی در جامعه است.
کافی گفت: از نظر اسلام مهمترین استحکام خانواده محبت و رحمت میان زن و مرد است «‌و از نشانه‌های او اینکه همسرانی از جنس خودتان برای شما آفرید تا درکنار آنان آرامش یابید و در میانتان محبت و رحمت قرار داد به یقین در این نشانه‌هایی است برای گروهی که تفکر می‌کنند».
معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: خانواده مطلوب اسلام در نگاه اول خانواد‌ه‌ای است که اعضای آن با یکدیگر  روابط محبت‌آمیز داشته باشند. اولیای دین به گونه های مختلف سعی کرده‌اند اعضای خانواده را تشویق کنند تا روابط محبت‌آمیز و عاشقانه با یکدیگر داشته باشند، در همین راستا است که امام صادق(ع) یکی از عوامل و اسباب جلب رحمت الهی را محبت شدید به فرزند می‌داند و می‌فرماید: «کسی که به فرزندان خود خیلی محبت بورزد خداوند نیز او را مورد رحمت و لطف خود قرار می دهد».
وی گفت: روابط زن و شوهر از تمامی روابط انسانی نزدیک‌تر است و صمیمیت مطلوب میان همسران اقتضا می‌کند که هر یک حافظ اسرار دیگری در مسائل خانواده باشد.

انتهای پیام

captcha