تبیین درست بیانیه «گام دوم» ‌نیازمند مطالعه و مباحثه است
کد خبر: 3807725
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴

تبیین درست بیانیه «گام دوم» ‌نیازمند مطالعه و مباحثه است

گروه سیاست و اقتصاد ــ عضو هیئت مدیره مؤسسه علمی ـ پژوهشی ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم با بیان اینکه بیانیه گام دوم به نوعی موقعیت انقلاب در چهل سال گذشته و نقطه تمایز انقلاب ایران با سایر انقلاب‌های دنیا است، گفت: متأسفانه تاکنون این بیانیه مورد فهم مشترک اقشار مختلف قرار نگرفته است که تبیین درست آن نیازمند مطالعه و مباحثه است.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین مصطفی کریم‌پور، عضو هیئت مدیره مؤسسه علمی و پژوهشی ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم، صبح امروز، 10 اردیبهشت‌ماه در دوره آموزشی عملیات مشترک رمضان 1440 با محوریت تبیین بیانیه گام دوم رهبر انقلاب که با حضور روحانیان و ائمه جمعه و جماعات استان در سالن بلاغ سازمان تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، حمایت از برنامه‌های فرهنگی و مذهبی را سیاست کلی این دوره آموزشی برای مبلغان استان خواند.
وی ترغیب و تشویق مردم به تهیه بسته مواد غذایی برای نیازمندان در ماه رمضان را از برنامه‌های ویژه مبلغان برشمرد و افزود: غبارروبی مساجد، برگزاری و تقویت جلسات خانگی، پخش آثار جشنواره عمار، برگزاری بازی‌های بومی و محلی با محوریت مسجد، حضور در منازل، حضور در مراکز درمانی و سرکشی از بیماران، برگزاری مستمر جلسات جزء خوانی قرآن، اعتکاف دهه آخر ماه رمضان و تجلیل از جوانان فعال مسجدی از برنامه‌های پیش بینی شده برای روحانیون استان در این ماه است.
عضو هیئت مدیره مؤسسه ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم با تأکید بر اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب و لزوم تبیین آن در جامعه، اظهار کرد: این بیانیه نتیجه بیش از ده‌ها روز مطالعات رهبری، دانشگاهیان و حوزویان است که باید به یک گفتمان عمومی تبدیل شود.
کریم‌پور با بیان اینکه در این بیانیه به نوعی موقعیت انقلاب در چهل سال گذشته و نقطه تمایز انقلاب ایران با سایر انقلاب‌های دنیا بیان شده است، تصریح کرد: متأسفانه تاکنون این بیانیه مورد فهم مشترک اقشار مختلف قرار نگرفته است که تبیین درست آن نیازمند مطالعه و مباحثه است.
عضو هیئت مدیره مؤسسه علمی و پژوهشی ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: فهم درست از این بیانیه و تشریح و تبیین درست آن موجب قیام به حرکت در جامعه می‌شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عزیزالله میراحمدی، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان، نیز در این همایش با تأکید بر اینکه امروز دشمنان قسم خورده انقلاب با تمام توان به دنبال ضربه زدن به انقلاب هستند، گفت: مبلغان و روحانیان مرزداران عقیده و فرهنگ بوده و در صف اول مبارزه فرهنگی با دشمن‌اند.
وی تبدیل بیانیه گام دوم رهبر انقلاب به گفتمان را از انتظارات رهبری برشمرد و اظهار کرد: باید هر یک از ما در هر قشری نقش خود را در تبیین این بیانیه به درستی ایفا کنیم.
انتهای پیام

captcha