پژوهش موشکافانه هنرمند به بیان درست سیاهی‌های آسیب‌های اجتماعی می‌انجامد
کد خبر: 3807883
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵
پوران درخشنده:

پژوهش موشکافانه هنرمند به بیان درست سیاهی‌های آسیب‌های اجتماعی می‌انجامد

گروه فرهنگی ــ کارگردان برجسته کشورمان با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی در درون خود سیاهی‌های بسیاری دارد، گفت: آنچه مهم است بیان درست و هنرمندانه به تصویر در آوردن این سیاهی و هشدار به جامعه با ارائه راه حل است که تمامی آن برمی‌گردد به پژوهش دقیق و موشکافانه هنرمند نسبت به موضوع که باید به آن بسیار توجه شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، پوران درخشنده، فیلمساز و ناظر پروژه تولید فیلم‌های سینمایی 100 ثانیه‌ای با موضوع آسیب‌های اجتماعی در نشست فیلمسازان سه استان لرستان، خوزستان و کردستان در سنندج، توجه جدی به آگاه‌سازی جامعه، ارائه راه حل و مقابله با آسیب‌های اجتماعی را امری بسیار جدی و حیاتی دانست.
وی افزود: نقش هنر و هنرمندان در این زمینه بسیار پراهمیت است و اکنون که مسئولان با درک درست از این نقش هنرمندان را به یاری فراخوانده‌اند وظیفه ما هنرمندان تلاش جهت بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های هنری در بیان درست معضلات و مشکلات آسیب‌های اجتماعی، ارائه راه حل و برانگیختن جامعه در مبارزه با آن است.
کارگردان «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند»، عنوان کرد: ساخت فیلم 100 ثانیه‌ای با موضوع آسیب‌های اجتماعی که در آن هنرمند بتواند در کوتاه‌ترین زمان پیام خود را به مخاطب منتقل کند کاری بسیار سخت و پیچیده و مستلزم پژوهش، انتخاب ساختاری مناسب است تا بتواند درد را ببیند، بیان کند، در حالی که پیام را به مخاطب منتقل می‌کند، راهکار برخورد و مبارزه با آن را نیز ارائه کند.
درخشنده با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی در درون خود سیاهی‌های بسیاری دارد، عنوان کرد: آنچه مهم است بیان درست و هنرمندانه به تصویر در آوردن این سیاهی و هشدار به جامعه با ارائه راه حل است که تمامی آن برمی‌گردد به پژوهش دقیق و موشکافانه هنرمند نسبت به موضوع که باید به آن بسیار توجه شود.
وی در خصوص آسیب‌های اجتماعی بیان کرد: این آسیب‌ها بر اساس هر استان و بر طبق پژوهش‌های صورت گرفته که توسط استانداری‌ها اعلام شده، مشخص شده است و هر هنرمند فیلمساز براساس اولویت‌های اعلام شده می‌بایست با بهره‌مندی از زبان و یا گویش محلی، فرهنگ و ویژگی‌های بومی استان خود با بهره‌مندی از گروهی کاملاً حرفه‌ای به تولید طرح‌های تصویب شده بپردازد.
کارگردان برجسته کشورمان ذکر کرد: هدف این پروژه نگاه جشنواره‌ای نیست بلکه به‌دنبال آنیم تا این آثار پس از ارائه بتواند ضمن معرفی درست آسیب در کاهش و رفع این معضل‌ها به مردم و مسئولان کمک کنند.
این کارگردان مطرح کشور در پایان یادآور شد: تولید فیلم‌های 100 ثانیه‌ای در قالب فرم و محتوای کاملاً سینمایی و حرفه‌ای در اولویت کار است.
انتهای پیام

captcha