ترویج قرآن با اخلاق قرآنی تحقق می‌یابد
کد خبر: 3808201
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶

ترویج قرآن با اخلاق قرآنی تحقق می‌یابد

گروه فعالیت‌های قرآنی- رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور با بیان اینکه آموزش قرآن و تربیت قرآنیان در سطح جامعه، یک نعمت بزرگ محسوب می‌شود که باید قدردان آن باشیم، گفت: ترویج قرآن با اخلاق قرآنی تحقق می‌یابد.

ترویج قرآن با اخلاق قرآنی تحقق می‌یابد

به گزارش ایکنا از سمنان، مهدی قره شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور شب گذشته 11 اردیبهشت در همایش تجلیل از پیشکسوتان قرآن استان سمنان در مجتمع ولایت شهرستان سمنان با بیان اینکه باید برای اشاعه فرهنگ قرآنی تلاش کنیم که یکی از اقدامات ما در این زمینه باید نگاه به مسیری باشد که در طول ۴۰ سال انقلاب اسلامی طی کرده‌ایم، گفت: چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد و کارهای زیادی در حوزه قرآن صورت گرفته  که شاهد اتفاقات خوبی در سطح کشور هستیم اما نکته مهم در این بین که در پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز نهفته است بازنگری این چهار دهه حیات انقلاب اسلامی محسوب می‌شود که به ما می‌گوید در کجا قرار داریم.

وی با اشاره به اینکه باید شجاعانه راه‌هایی را که در این ۴۰ سال به خطا رفته‌ایم پذیرفته و آن را اصلاح کنیم افزود: همه  باید ایرادات جامعه قرآنی را برطرف نموده چرا که این دستور قرآن کریم است و ما را به رشد و اصلاح تشویق می‌کند.

قره شیخلو ادامه داد: در حوزه‌هایی که باید سرمایه گذاری جدی می‌کردیم کاری را صورت نداده‌ایم، که یکی از این حوزه‌ها که در آن موفق نبوده‌ایم، آموزش و پرورش است چون اگر می‌خواهیم که جوانان ما راه درست را در جامعه بروند باید از زمان کودکی با آنها کار کنیم که متأسفانه در آموزش‌هایشان هیچ سنخیتی با مبانی قرآنی دیده نمی‌شود.

وی اذعان کرد: مهدهای کودک چون منبع و محتوایی در دسترس ندارند نخواهند مسیر آموزش قرآنی را در پیش بگیرند بلکه  در نتیجه اگر قرآنیان بتوانند منبع، محتوا، معلم قرآنی و … تهیه و تربیت کنند، قطعاً آنها هم دوست دارند به بچه‌ها آموزش‌های درستی ارائه کنند.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با بیان اینکه اگر معلمان ما مهارت‌های قران آموزی را داشته و با قرآن مأنوس باشند، قطعاً می‌توانیم جوانان را جذب به قرآن کنیم، افزود: حضور یک معلم می‌تواند تأثیرگذاری ویژه‌ای را بر روی یک دانش‌آموز داشته باشد وظیفه قرآنیان جامعه در تولید محتوای قرآنی سنگین است.

به گفته وی؛ قرآنیان نباید خودشان را به یک جلسه، همایش، کلاس، دوره آموزشی و … محدود کنند بلکه باید در تمام عرصه‌های ورود کرد و کارهای بزرگی را انجام داد لذا باید امروز حق قرآن را از مسئولان کشور بگیریم، این نیست که ما در همه حوزه‌ها هزینه کنیم اما به قرآن که می‌رسد، مدام کمبود بودجه و اعتبارات مانع شود.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با بیان اینکه مدیریت قرآنی و اعتبارات باید در کشور متمرکز باشند، گفت: در کشور ما برای قرآن پول کم هزینه نمی‌شود اما آنقدر این پول بخش به بخش می‌شود که هیچ اثرگذار نیست لذا نباید پراکنده کاری کرد که در این راستا یک مؤسسه قرآنی در کشور برای دو میلیون تومان پول تعطیل می‌شود، اما یک مؤسسه دیگر بر اثر تعاملات و پارتی بازی و … چند میلیارد تومان اعتبار می‌گیرد.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با بیان اینکه آموزش قرآن و تربیت قرآنیان در سطح جامعه، یک نعمت بزرگ محسوب می‌شود که باید قدردان آن باشیم، گفت: خداوند با اعطای قرآن به برخی انسان‌ها، همه چیز را در عالم به آنان اعطا کرده و در روایتی آمده که اگر کسی که با قرآن مأنوس است، چیزی بهتر از قرآن در نزد کسی دیگر یافت، به واقع ظلم به قرآن کرده است لذا باید قدردان این جایگاه و منزلت باشیم و با نوع رفتارمان تأثیرات قرآن را در خودمان نشان دهیم تا مردم مشاهده کنند که اساتید قرآنی چه تأثیری از کلام الله گرفته‌اند.

قره شیخلو با تاکید بر اینکه اسلام با اخلاق پیامبر (ص) در جزیره العرب رشد کرد و نه با شمشیر و ثروت،افزود: وقتی از همسر نبی مکرم اسلام (ص) پرسیدند که اخلاق پیامبر (ص) چگونه است فرمودند، خلق ایشان عین قرآن است لذا ایشان تمام دستورات الهی و قرآنی در وجودشان نهادینه شده است لذا این بود که مردم آن زمان را جذب پیامبر (ص) کرد تا سبب رشد اسلام شد در نتیجه باید قدردان تأثیر قرآن در وجودمان باشیم.

وی با اشاره به اینکه چهره‌های برتر قرآنی قهرمانان کشور و استان‌های ما هستند یاداور شد: مراسم تقدیر از چهره‌های برتر قرآنی باید با شکوه ویژه برگزار شود چرا که این افراد قهرمانان جامعه هستند و راه ترویج فرهنگ دینی را پیش می‌گیرند و از سوی دیگر باید در نظر داشت که حضور در راه قرآن بر حسب بخت و اقبال نبوده بلکه اهالی قرآن بر حسب اجازه خداوند متعال قدم در این راه گذاشته‌اند که این اجری بزرگ و عظیم دارد.

انتهای پیام

 

 

captcha