پذیرش «سند ۲۰۳۰» به معنای تربیت سرباز برای آمریکا است
کد خبر: 3808392
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵

پذیرش «سند ۲۰۳۰» به معنای تربیت سرباز برای آمریکا است

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه سلطانیه با اشار به اینکه برخی ضوابط در سند ۲۰۳۰ با شرع و ارزش‌های اسلام مغایر است، گفت: پذیرش این سند به معنی تربیت سرباز برای آمریکا است.

پذیرش سند 2030 یعنی تربیت سرباز برای آمریکابه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سیدعمران حسینی‌نسب، امام جمعه سلطانیه ظهر امروز، 13 اردیبهشتماه در خطبه‌های نماز جمعه سلطانیه با اشاره به هفته معلم اظهار کرد: با تحلیل سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با معلمان می‌توان به این نکات دست یافت که معلمان پرورش دهندگان و تربیت کنندگان سرمایه انسانی و سازندگان هویت و فرهنگ کشور هستند.
وی سند ۲۰۳۰ را مغایر با شرع، مقدسات و ارزش‌های اسلام و انقلاب دانست و افزود: تخریب فرهنگ اسلامی، خشونت شمردن ایثار و شهادت، عادی بودن ارتباط دختر و پسر نامحرم، مخالف بودن تربیت اسلامی با حقوق کودک و آموزش جنسی به کودکان از اهداف سند ۲۰۳۰ است.
امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه همانطور که رهبر معظم انقلاب هشدار دادند، پذیرش سند ۲۰۳۰ یعنی تربیت سرباز برای آمریکا و غرب در مدارس کشور گفت: وظیفه معلمان تربیت نیروی انسانی مؤمن و انقلابی است و سند ۲۰۳۰ با اهداف انقلاب و بیانیه گام دوم ناسازگار است.
وی با اشاره به سالروز صدور فرمان اجرایی تحریم ایران توسط آمریکا در سال ۷۴ و سالروز خروج آمریکا از برجام گفت: برجام و تحریم‌ها بهترین معیار دشمنی آمریکا با ایران اسلامی است و نشان دادند که اصلا قابل اعتماد نیستند.
حسینی‌نسب با بیان اینکه با توافق هسته‌ای قرار بود تحریم‌ها لغو شود و با تعطیلی دستاوردها و مراکز هسته‌ای و کاهش غنی‌سازی، گشایشی در اقتصاد و معیشت مردم ایجاد شود اما نشد، تصریح کرد: برجام نشان داد ملت ایران اهل تفاهم و مذاکره است اما دشمن به دنبال سواستفاده است.
وی به مهمترین عامل محرک کاخ سفید برای خروج آمریکا از برجام اشاره کرد و گفت: گره زدن اقتصاد کشور به برجام عامل محرک و سوء استفاده از آن برای فشار به ملت انقلابی بود.
امام جمعه سلطانیه به تحلیل دلایل خروج آمریکا از برجام پرداخت و یاد آور شد: موقت بودن محدودیت فعالیت هسته‌ای در توافق، عملی نشدن برجام‌های دیگر که در فکرش بودند، مطمئن بودن ترامپ از عدم واکنش فوری ایران همانطور که با بارها وعده توسط دولت و وزارت خارجه عملی نشده و توافق بد بودن برجام در نظر ترامپ از دلائل خروج آمریکا از برجام است.
وی با اشاره به دشمنی چهل ساله آمریکا با ایران اسلامی به درس‌ها و عبرت‌های برجام هم اشاره کرد و افزود: افشای ماهیت واقعی آمریکا و همراهی اروپا با آمریکا از عبرت‌های برجام است، زیاده خواهی دشمن بعد از خروج از برجام هم نتیجه برخورد منفعلانه با دشمن بود.
امام جمعه سلطانیه با اشاره به روز جهانی صلیب سرخ جهانی و هلال احمر و با بیان اینکه صلیب سرخ یکی از سازمان‌های بین‌المللی با هدف کمک رسانی و تخفیف آلام انسان‌ها و حفظ و توسعه بهداشت است، خاطر نشان کرد: در سیل اخیر صلیب سرخ به وظیفه قانونی و انسانی خود عمل نکرد و حتی کمک‌های کشورهای اروپایی را نتوانست به سیل‌زدگان برساند.
وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن ماه رمضان و با بیان فضائل و برکات ماه میهمانی خدا گفت: روزه خواری از گناهان کبیره و روزه‌خواری علنی گناه مضاعف و جرم است و همه باید حرمت ماه رمضان را حفظ کنند.
انتهای پیام
captcha