برپایی بیش از 30 کرسی‌ تلاوت قرآن به یاد شهدا در گلستان
کد خبر: 3809393
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴
طی ایام ماه مبارک رمضان انجام می‌گیرد؛

برپایی بیش از 30 کرسی‌ تلاوت قرآن به یاد شهدا در گلستان

گروه جلسات و محافل ــ بیش از 30 کرسی‌ تلاوت و تفسیر قرآن به یاد شهدا همزمان با ایام ماه مبارک رمضان در گلستان برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ جلسه هم‌اندیشی مسئولان برگزاری کرسی‌های تلاوت و تفسیر قرآن کریم گلستان با موضوع چهارمین همایش بزرگ قرآنیان گلستان و برنامه‌های ماه مبارک رمضان، یکشنبه، ۱۵ اردیبهشت‌ماه در گنبدکاووس تشکیل شد.
اجرای ویژه‌برنامه‌هایی چون پخش زنده مراسم ترتیل‌خوانی ایام ماه مبارک رمضان، برگزاری چهارمین همایش بزرگ قرآنیان استان همراه با ضیافت افطاری با حضور هزار نفر از قاریان، حافظان، مدیران مراکز قرآنی ـ مردمی، خیرین به میزبانی گنبدکاووس و به یاد شهدای خدمت(سیل گلستان) طی ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده است.
اعزام کاروان قرآنی سفیران نور ویژه مناطق محروم و روستایی و اهل سنت در قالب عصری با قرآن در غرب و شرق استان گلستان با حضور قاریان ممتاز و بین‌المللی، برپایی بیش از 30 کرسی‌ تلاوت و تفسیر قرآن به یاد شهدا در گلستان و اجرا در 9 شهر گرگان، کردکوی، علی‌آباد، خان‌ببین، آزادشهر، نگین‌شهر، گنبد، مینودشت و کلاله و همچنین برنامه عصری با قرآن و تفسیر آیات و سبک زندگی قرآنی همراه با افطاری ساده از دیگر برنامه‌های درنظر گرفته شده برای ایام ماه مبارک رمضان است.
بنا بر گفته سیدمصطفی حسینی‌واعظ، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان گلستان «برگزاری نشست‌های علمی ـ تخصصی و کارگاه‌های آموزشی با موضوع سبک زندگی قرآنی و آسیب‌های اجتماعی، نمایش آثار تجسمی با موضوعات قرآنی به عنوان برنامه جانبی کاروان قرآنی سفیران نور، برپایی نمایشگاه قرآنی ماه مبارک رمضان ویژه شهر گرگان با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی استان با اجرای مؤسسه یاسین گلستان و ویژه برنامه هفتگی سیمای قرآن شامل پیشنهاد تولید و پخش یک برنامه تلویزیونی قرآنی به صورت هفتگی از سیمای مرکز گلستان، معرفی ظرفیت‌های قرآنی گلستان، اختصاص برنامه گفتمان صدا و سیمای مرکز گلستان در ماه مبارک رمضان به مسائل قرآنی و معرفی چهره‌های قرآنی استان گلستان اعم از قاریان، حافظان، پیشکسوتان، مفسرین و مراکز قرآنی ـ مردمی از دیگر برنامه‌هایی است که می‌توان به آن اشاره کرد.
یادآور می‌شود، این برنامه‌ها به همت جبهه فعالان قرآنی گلستان با مشارکت اتحادیه‌ قرآنی استان و دیگر دستگاه‌ها و نهادهای همکار برگزار می‌شود. 
انتهای پیام

captcha