شرکت ۵۶ هزار دانش‌آموز کردستانی در طرح «حفظ جزء سی قرآن»
کد خبر: 3810516
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵

شرکت ۵۶ هزار دانش‌آموز کردستانی در طرح «حفظ جزء سی قرآن»

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان از شرکت ۵۶ هزار نفر ‌دانش‌آموزان این استان ‌در طرح حفظ جزء سی قرآن کریم در سال تحصیلی جاری خبر داد.

به گزارش ایکنا از کردستان، رشید قربانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان در همایش تجلیل از حافظان جزء سی قرآن کریم و فعالان نماز و عترت که امروز، ۲۱ اردیبهشت ماه در سالن اجتماعات مجتمع نور برگزار شد، قرآن و نماز را دو ودیعه الهی برای بندگان دانست و اظهار کرد: اگر بتوانیم دانش‌آموزان را با این دو ودیعه الهی به صورت صحیح آشنا کنیم، کل رسالت خود را در آموزش و پرورش به انجام رسانده‌ایم.
وی افزود: امیدواریم مربیان و معلمان آموزش و پروش بتوانند با ترویج و توسعه الهی این دو نعمت الهی زمینه تربیت دانش‌آموزان متدین و معتقد را در جامعه فراهم کنیم.
قربانی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب رواج معنویت، رفتار و اخلاق، ستیز با کانون‌های ضداخلاقی با بهره گیری از ایمان و شناخت را مورد توجه قرار داده است، عنوان کرد: تنها راه مقابله با ضد اخلاق در عرصه تعلیم و تربیت بهره‌گیری از قرآن و نماز است.
وی با اشاره به برگزاری سه هزار گفتمان دینی در سطح مدارس عنوان کرد: برگزاری جشن تکلیف، برپایی نماز جماعت در همه مدارس، برگزاری محافل انس با قرآن، اجرای طرح امین در ۲۸ مدرسه از جمله برنامه‌های آموزش و پرورش در راستای ترویج فرهنگ قرآن و نماز در مدارس است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان با اشاره برگزاری مسابقات قرآن و نماز در سطح مدارس استان اعلام کرد: ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر از دانش‌آموزان استان کردستان در این دوره از مسابقات قرآنی شرکت کرده بودند.
وی با اشاره به اینکه زمینه جذب و مآنوس شدن دانش‌آموزان با قرآن را فراهم کنیم، یادآور شد: بسترسازی در توسعه امر نماز و بهره‌گیری از نماز و توسعه معارف قرآنی درصدد است زمینه رشد و توسعه دانش‌آموزان را فرهم آورده و نسلی بالنده در تراز نظام جمهوری اسلامی تربیت کنیم.
انتهای پیام

captcha