شناسایی هنرمندان قرآنی هدف ویژه نمایشگاه قرآن است
کد خبر: 3810989
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۷
علی تن:

شناسایی هنرمندان قرآنی هدف ویژه نمایشگاه قرآن است

گروه هنر ــ مسئول بخش هنری بیست‌و‌هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن گفت: نمایشگاه سعی دارد در کنار نمایش آثار قرآنی، به نوعی حامی هنرمندان قرآنی سراسر ایران باشد تا افرادی که فرصت نشان دادن هنرشان را نداشته‌اند، در این محل توانایی خود را به نمایش بگذارند.

علی تن مسئول، بخش هنری بیست‌و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا درباره فعالیت‌های این بخش، اظهار کرد: بخش هنری نمایشگاه بیست‌و‌هفتم شامل قسمت‌های متنوعی است. ابتدا بخش هنر‌های تجسمی که در آن هنر‌هایی چون خوشنویسی، کاریکاتور و نقاشی‌خط مد نظر قرار گرفته‌اند. همچنین آثار هنری در قالب صنایع دستی در نمایشگاه مورد نظر است. در این نمایشگاه، همچنین نمایشگاه عکسی از فیلم‌ها و سریال‌های تاریخی و دینی گرفته شده است، البته در کنار این نمایشگاه، عکس اکساسوار صحنه برخی سریال‌های تاریخی هم در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت.
وی افزود: نمایش خیابانی، دیگر فعالیت هنری نمایشگاه بیست‌و‌هفتم است. در این دوره قرار است ۶۵ اجرا توسط گروه‌های نمایشی اجرا شود. این نمایش‌ها توسط سه گروه به نمایش در خواهد آمد که هر گروه سه اجرا خواهد داشت.
تن درباره کارگاه‌های هنری نمایشگاه نیز اظهار کرد: کارگاه‌های هنری، همچون سال‌های قبل در نمایشگاه برپا خواهد بود. با این تفاوت که قرار است امسال ما تنوع اجرا و استاد داشته باشیم.
این هنرمند ادامه داد: به لحاظ کمی، هیچ‌گونه کمبودی نسبت به سال گذشته نداشته‌ایم، اما از بعد کیفیت، تلاش کرده‌ایم رشدمان محسوس باشد. دلیل این اتفاق حضور اساتیدی است که در این دوره تلاش کرده‌ایم از حضورشان در بخش‌های هنری نمایشگاه بهره بگیریم. درباره کارگاه‌ها نیز باید بگویم ما سال گذشته ۲۰ کارگاه در نمایشگاه برگزار کردیم و امسال هم تلاش می‌کنیم در این زمینه پیشرفت داشته باشیم، هرچند برخی محدودیت‌ها دست ما را برای تولید کار‌های جدید بسته است.
وی در انتها درباره نحو حضور آثار تأکید کرد: در بخش هنرمندان آزاد، فراخوانی اعلام کرده‌ایم تا تمام هنرمندانی که خواهان حضور کارشان در نمایشگاه هستند، برای ما اثر ارسال کنند. خوشبختانه استقبال به اندازه‌ای بود که ما مجبور به انتخاب در این زمینه شدیم. این امر نشان می‌دهد هنر‌های قرآنی علاقمندان فراوانی در سراسر ایران دارد و تنها کافیست آن‌ها شناسایی و حمایت شوند.
انتهای پیام
captcha