۵۰ جلسه جزء‌خوانی و تفسیر قرآن رمضانیه در کوهبنان
کد خبر: 3813217
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲

۵۰ جلسه جزء‌خوانی و تفسیر قرآن رمضانیه در کوهبنان

کانون خبرنگاران نبأ ــ رئیس اداره تبلیغات اسلامی کوهبنان گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان حدود ۵۰ جلسه جزء‌خوانی و تفسیر قرآن در این شهرستان استان کرمان در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام احمدرضا قربانی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی کوهبنان در گفت‌و‌گو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ با اعلام این خبر گفت: ماه مبارک رمضان، ماه ضیافت الهی و دارای فیض و برکت خاصی است که بندگان در آن حس و حال معنوی خاصی پیدا می‌کنند، بدین منظور امامان(ع) و پیامبران احادیث زیادی را برای نشان دادن ارزش معنوی و جایگاه این ماه در بین سایر ماه‌ها مطرح کرده‌اند.
وی با استناد به کلام نبی مکرم(ص) اسلام گفت: ماه رمضان را می‌توان ماه خدا دانست که خدا در آن نیکی‌ها را افزایش می‌دهد، گناهان را پاک می‌کند و آن ماه برکت است.
حجت‌الاسلام قربانی خاطر‌نشان کرد: انسان علاوه بر جنبه مادی و جسمی، دارای بعد معنوی و روحی نیز هست و هرکدام برای رسیدن به کمال مطلوب خود برنامه‌های ویژه را نیاز دارند.
وی بیان داشت: یکی از برنامه‌ها برای تقویت و رشد بعد معنوی، تقوا و پرهیزگاری است، یعنی اگر انسان بخواهد خودش را از جنبه معنوی رشد دهد، باید هوای نفس خود را مهار کند و موانع رشد را یکی پس از دیگری بردارد و خود را سرگرم لذت‌ها و شهوات جسمی نکند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی کوهبنان تصریح کرد: یکی از اعمالی که در این راستا مؤثر و مفید است؛ روزه‌داری است که بنده باید سعی کند از لحظه لحظه این ماه مبارک باعظمت کمال استفاده را ببرد و روح و جسم خود را تطهیر کند و در یک کلام خدایی شود.
وی افزود: امسال توفیق پیدا کردیم ماه مبارک رمضان در خدمت 47 نفر مبلغ و مبلغه بومی و اعزامی باشیم تا در مساجد سطح شهر و بخش و روستاهای تابعه مشغول اقامه نماز جماعت در سه وعده، بیان احکام شرعی، برگزاری جلسات جزء خوانی قرآن کریم همراه با ترجمه و تفسیر آن باشند.
قربانی با توجه به بیانیه رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای(حفظه الله تعالی) تحت عنوان بیانیه گام دوم انقلاب گفت: اساس فعالیت مبلغین سراسر کشور در این ماه رحمت تبیین این بیانیه است لذا جلساتی پیرامون همین مطلب با روحانیون برگزار شد و آموزش‌های کافی و منابع مربوط به تبیین این بیانیه به روحانیون بزرگوار داده شد؛ ان شاالله در پایان این ماه مبارک شاهد قدم‌های شایسته‌ای در رابطه با تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در مساجد از سوی مبلغین باشیم.
حجت‌الاسلام قربانی تاکید کرد: حدود پنجاه جلسه جزءخوانی قرآن کریم در مساجد، بقاع متبرکه، دارالقرآن‌ها و به‌صورت خانوادگی در شهرستان در حال برگزاری است که عموماً با تفسیر و‌ به یاد شهدای عزیز اجرا می‌شود.
نامجو‌ کوهبنانی
انتهای پیام

captcha