سعادتمندی در گرو هم‌نشینی با قرآن است
کد خبر: 3813347
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۸

سعادتمندی در گرو هم‌نشینی با قرآن است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: قرآن با جان انسان می‌آمیزد و ایمان انسان را افزون کرده و معنویات را بالا می‌برد؛ لذا هم‌نشینی با قرآن در تعالی و سعادت ما بسیار اثرگذار بوده و هست.

سعادت و پیشرفت؛ در گرو هم‌نشینی با قرآنبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدحسن زالی(فاضل گلپایگانی)، عضو مجلس خبرگان رهبری، دوشنبه شب، ۳۰ اردیبهشت ماه در همایش مرییان حفظ قرآن کریم استان یزد که به همت اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان یزد برگزار شد، اظهار کرد: ائمه اطهار همواره با قرآن مأنوس بودند، قرآن کلام خداست که خداوند توفیق هم‌نشینی با آن را به هر کسی عطا نمی‌کند.
وی افزود: حفظ و گوش دادن به قرآن و همچنین تفسیر و جاری کردن آن در زندگی ما بسیار ثمربخش و باعث توفیق می‌شود.
آیت‌الله گلپایگانی با اشاره به اینکه قرآن در گذشته مظلوم و غریب بود و از برکت انقلاب اسلامی در مملکت ایران جانی تازه گرفت، گفت پیش از انقلاب در زمینه قرآنی ما هیچ نداشتیم و از برکت انقلاب همه به صحنه آمدند، حتی در حال حاضر قاریان ایرانی به تلاوت در کشورهای دیگر می‌پردازند و در مسابقات بین‌المللی حائز مقام نخست می‌شوند.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اهتمام ویژه‌ای از طرف مقام معظم رهبری به قرآن شده و می‌شود و اولین گروهی که در ماه رمضان با ایشان دیدار دارند، قاریان قرآن هستند.
وی ادامه داد: خوشبختانه اداره اوقاف و امور خیریه نیز در مسیر قرآن و اهل بیت و خدمات عام‌المنفعه همراه با دید و نظر واقفان حرکت می‌کند، در حالیکه پیش از انقلاب هیچ حساب و کتابی بر روی موقوفات نبود و خیلی از موقوفات از بین رفته بود. اما در حال حاضر اوقاف در مسیر احیای آنهاست و به برکت اهل بیت و پیامبر اکرم(ص) اقدامات خوبی به‌ویژه در زمینه قرآنی صورت گرفته است.
آیت‌الله فاضل گلپایگانی بیان کرد: شما به عنوان حاملان قرآن وظیفه بسیار بیشتری نسبت به دیگر آحاد جامعه دارید چرا که با فهم مفاهیم قرآن و اجرای آن در زندگی روزمره خود می‌توانید بهترین مبلغ برای فعالیت‌های قرآنی باشید و با اخلاق خوش و رفتار قرآنی و همچنین زندگی اسلامی در این مسیر گام بردارید.
یادآور می‌شود در پایان این مراسم ضمن تجلیل از مدیران دست‌اندرکار این طرح، گواهی ۱۵۰ نفر از مربیان شرکت‌کننده در دوره‌های تربیت مربی حفظ قرآن کریم که رتبه برتر را کسب کرده‌اند، اعطا شد.

captcha