جلوه‌های واقعی آموزش و پرورش 3 میلیون قرآن‌آموزند
کد خبر: 3814708
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱
معاون فرهنگی آموزش و پرورش:

جلوه‌های واقعی آموزش و پرورش 3 میلیون قرآن‌آموزند

گروه جامعه ــ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش با اشاره به وجود سه میلیون دانش‌آموزش فعال در زمینه فعالیت‌های قرآنی، گفت: این دانش‌آموزان جلوه‌های واقعی آموزش و پرورش هستند، نه تعداد محدودی که در فضای مجازی فعالیت‌های هنجارشکنانه انجام می‌دهند.

سه میلیون دانش‌آموز قرآنی جلوه‌های واقعی آموزش و پرورش هستند/ آغاز بسته آموزش عمومی قرآن از سال آینده تحصیلیعلیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، در گفت‌وگو با ایکنا؛ با بیان اینکه در حال حاضر حدود سه میلیون نفر دانش‌آموز در زمینه‌های قرآنی فعال هستند، گفت: این تعداد دانش‌آموز قرآنی نشان می‌دهد که علاقه دانش‌آموزان جمهوری اسلامی به قرآن و مفاهیم دینی زیاد است و نباید از حرکت تعداد محدودی از دانش‌آموزان در فضای مجازی به عنوان جلوه‌های آموزش و پرورش یاد کرد.
 
وی در ادامه با بیان اینکه برنامه‌های قرآنی وزارت آموزش و پرورش در سه بخش دنبال می‌شود، اظهار کرد: نخستین بخش برنامه‎ها، کشف استعداد‌های قرآنی است که فرایند آن از درون مدارس و مناطق ایجاد می‌شود و به استان و کشور می‌رسد.
 
کاظمی بیان کرد: در برنامه کشف استعداد‌های قرآنی، نخبگان از دل مدارس شناسایی می‌شوند و در مسابقات کشوری و بین‌المللی قرآن و عترت و همچنین جشنواره‌های کشوری نماز شرکت می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه یکی از چالش‌های امروزه ما آموزش عمومی قرآن است، تصریح کرد: مقرر شده است که طی سال آینده،‌ بسته آموزش عمومی قرآن برای دانش‌آموزان و آموزگاران کل کشور تولید شود تا بتوانیم توانمندی روخوانی، روان‌خونی و درک مفاهیم قرآن را بسط و نشر بدهیم.

معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: برای توسعه آموزش عمومی قرآن در بدنه آموزش و پرورش دو برنامه در پیش‌داریم که نخست بهره‌مندی از دانشگاه فرهنگیان که پیشتاز فعالیت‌های قرآنی در بین آموزش و پرورش است. همچنین ارتقای توانایی معلمان و دبیران کنونی از طریق آموزش ضمن خدمت را در دستور کار قرار داده‌ایم.
 
وی افزود: از طریق این فعالیت‌ها سرمایه‌ای را در خدمت اهداف قرآنی می‌گذاریم و قرآن را به عنوان جلوه واقعی آموزش و پرورش نشان می‌دهیم.
 
انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۵ - ۱۵:۳۳
0
0
از سازمان بازرسي كل كشور انتظار مي رود در اين فقره كه تكرار زنجيره تخلفات گذشته است ورود مؤثر داشته باشد.

اين اقدام خلاف قانون و با مأموريت هاي وزارت آموزش و پرورش در آموزش عمومي قرآن در تضاد آشكار است.

اين فعاليت ها موازي كاري و مغاير با فعاليت هاي رسمي است.
captcha