ماندگاری علی(ع)، ماندگاری عدالت است
کد خبر: 3814736
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳
هاشمی تصریح کرد:

ماندگاری علی(ع)، ماندگاری عدالت است

‌گروه جامعه ــ رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: امسال با وجود آنکه هزار وچهارصدمین سال شهادت علی ابن ابیطالب است، اما نام و آوازه او بیش از هر زمان دیگری در جهان می‌درخشد، این ماندگاری، ماندگاری عدالت است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از شورای اسلامی شهر تهران، محسن هاشمی، رییس شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای یکصدوچهل‌وسومین جلسه شورا ضمن تسلیت ایام شهادت مولی‌الموحدین امیرمومنان علی(ع)، اظهار کرد: امسال با وجود آنکه هزار وچهارصدمین سال شهادت علی‌ابن‌ابیطالب است، اما نام و آوازه او بیش از هر زمان دیگری در جهان می‌درخشد، این ماندگاری، ماندگاری عدالت است.

هاشمی تصریح کرد: چه بسیار حاکمان و مسئولانی که بیش از علی، وسعت، زمان و قدرت حکمروایی داشتند، اما امروز نامی از آن‌ها شنیده نمی‌شوند و اگر یاد شوند، تصویری سیاه و حداکثر خاکستری از آن‌ها در تاریخ وجود دارد، اما حکومتی که زمانش به پنج سال و وسعتش بخشی از جهان محدود اسلام آن زمان بود، بیش از هر نام و هر سلسله‌ای درخشان و ماندگار است و این همه ناشی از چشاندن طعم شیرین عدالت توسط علی(ع) به مردم روزگار خود است.

رییس شورای اسلامی شهر با بیان اینکه حاکمی که خود و فرزندانش پیشاپیش صف جهاد و هزینه دادن برای اسلام بودند، گفت: ایشان با مخالف و دشمنش بیشترین مدارا و تحمل را به خرج داد، خود را با یک نصرانی در دادگاه برابر کرد وقاضی منصوب او حکم به زیان علی داد و استقبال کرد، معیشت ونان مردمش را تأمین کرد، گرسنگان امت را سیر کرد، اما یک روز هم در زندگی به خود اجازه سیرشدن را نداد.

هاشمی در بیان صفات امیرمؤمنان(ع) یادآور شد: وفای به عهدش به حدی بود که از حکمیت با وجود بدعهدی و نیرنگ معاویه خارج نشد و زمانی که مردمش را آماده جهاد وشهادت ندید از آنان به خدا شکوه برد، اما جنگ را بر مردمش تحمیل نکرد.

وی ادامه داد: علی(ع) به مخالفش آزادی می‌داد تا در مهمترین اجتماعات جهان اسلام، علیه او سخن بگوید و اجازه برخورد فیزیکی با تندترین دشنام‌ها و توهین را به خود نمی‌داد. در عرصه اقتصاد کارآفرین و آبادگری کوشا بود، تولید ثروت ورفاه می‌کرد، اما خود بهره‌ای از آن نمی‌برد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در پایان بیان کرد: اگرچه روزگار نخواهد توانست، شخصیتی، چون علی را باز بزاید، اما درخشش سیره و راه علی، مسیر روشنی برای همه حق طلبان و حق جویان در تاریخ گشوده است که امیدواریم ما جزو شیعیان وپیروانش و نظام در مسیر تبعیت از حکومت علوی باشد.

انتهای پیام
captcha