سفره افطار زير سقف آسمان
کد خبر: 3815908
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۶

سفره افطار زير سقف آسمان

یکی از اقداماتی که می‌تواند خاطره‌ای خوشایند را در ذهن کودکان و نوجوانان به ویژه روزه اولی‌ها حک کند، صرف افطاری در فضایی باز و متفاوت از خانه است، سفره‌ افطار زیرِ سقف آسمان و نوای مناجات در فضای باز آنقدر خوشایند است که نه تنها کودکان بلکه بزرگسالان را هم سر ذوق می‌آورد.

به گزارش ایکنا، فارس نوشت: طی سال‌های اخیر که ماه رمضان با فصل گرما همراه شده، خانواده‌ها ترجیح می‌دهند دورهمى‌ها و برنامه‌های تفریحی خود را به بعد از افطار موکول کنند تا هوا خنک‌‌تر شده باشد.

بسیاری از پدر و مادرها هم به دنبال این هستند که در ایام ماه مبارک رمضان، تفریحاتی را برای فرزندانشان در نظر بگیرند که هم جنبه نشاط و سرگرمی داشته باشد و هم بتوانند در این مسیر، بچه‌ها را با فرهنگ و آداب این ماه عزیز آشنا کنند.

 

سفره افطار زیر سقف آسمان

قطعاً یکی از اقداماتی که می‌تواند خاطره‌ای خوشایند را در ذهن کودکان و نوجوانان به ویژه روزه اولی‌ها حک کند، صرف افطاری در فضایی باز و متفاوت از خانه است.


سفره‌ افطار زیرِ سقف آسمان و نوای مناجات در فضای باز آنقدر خوشایند است که نه تنها کودکان بلکه بزرگسالان را هم سر ذوق می‌آورد، تمامی پارک و بوستان‌ها مجهز به سرویس بهداشتی و نمازخانه هستند بنابراین دغدغه ادای نماز هم نیست و می‌توانید با خیال راحت یک دورهمی خانوادگی متفاوت را از افطار تا سحر تجربه کنید. پارک‌ها و فضاهای تفریحی می‌توانند انتخاب مناسبی باشند تا بچه‌ها سبک جدیدی از صرف افطار را تجربه کنند، این روزها اکثر کافه‌ها و رستوران‌ها با منوی افطار پذیرای مشتریان خود هستند اما در صورتی که می‌خواهید صفر تا صد این افطاری با خودتان باشید می‌توانید در همین چندد شب باقیمانده از شب‌های ماه رمضان بساط افطار را آماده کنید و با یک زیرانداز و فلاسک چای راهی یکی از بوستان‌ها و یا پارک‌های جنگلی شوید.

 

لذت حضور در دنیای واقعی

این دورهمی فرصت مناسبی است تا برای چند ساعت هم که شده از گوشی موبایل فاصله بگیرید و به جای غرق شدن در فضای مجازی، لذت حضور در دنیای واقعی را حس کنید و با کمی خلاقیت و ایجاد بازی‌های گروهی، شبی به یاد ماندنی را برای خودتان خلق کنید.


البته این یکی از پیشنهادهای شب‌گردی ما براى شما و خانواده‌تان است، چرا که بسیاری از سازمان‌های فرهنگی همچون میراث فرهنگی برنامه‌های مفرحی را ویژه شب‌های رمضان تدارک دیده‌اند.بازی های گروهای مثل بدمینتون، والیبال، وسطی، پانتومیم، شطرنج، هفت سنگ، منچ و مار و پله، یه قل دوقل و ... تفریحاتى هستند که می‌توانند بیشتر از چشم دوختن به گوشی موبایل، حالتان را خوب کنند.

 

تورهای شبانه تهرانگردی در ماه مبارک رمضان

سازمان فرهنگی شهرداری و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران به عنوان متولی اصلی گردشگری و با هدف توسعه تفریحات شبانه فرهنگی در پایتخت، برنامه‌هایی را تحت عنوان تورهای شبانه برگزار می‌کند که اکثر آنها در بافت تاریخی تهران و در منطقه برگزار می‌شود.

میدان بهارستان، سر در باغ ملی، گذر سی تیر، میدان امام خمینی، سرای کاظمی، حمام نواب، مسجد و مدرسه معمار باشی، برج میلاد، برج آزادی و عودلاجان از جمله مهمترین مقاصد در تورهای شبانه تهرانگردى هستند.

 

افطار مهمان امامزاده‌ها باشید

یکی دیگر از جاهایی که در زمان افطار مخاطبان زیادی دارد مساجد و امامزاده‌هایی است که با ایجاد فضایی معنوی پس از تلاوت قرآن وبیان مباحث مذهبی، با دادن یک افطاری ساده از مهمانان خود پذیرایی می‌کنند.

امام زاده صالح، امام زاده عین علی و زین علی، امام زاده داوود، امام زاده یحیی، امام زاده سید ناصرالدین و شاه عبدالعظیم الحسنی از جمله مکان‌های محبوب خانواده‌ها و جوانان در ایام ماه مبارک رمضان هستند.

 

گشت زنی در مراکز تفریحی  از افطار تا سحر

در این ماه نباید از کودکان غافل بود، مجموعه باغ کتاب، بوستان ولایت و شهربازی‌های سرپوشیده از افطار تا سحر باز هستند تا شما بتوانید شب‌های رمضان را برای بچه‌هایتان به شب‌هایی خاطره‌انگیز تبدیل کنید.

به جز مراکز تفریحی معمولا سینماها نیز برنامه‌های خاصی جهت اکران فیلم‌ها از افطار تا سحر دارند و در چند سال اخیر، زمان بندی اکران فیلم ویژه 12 شب تا سحر مورد استقبال بی‌نظیر خانواده‌ها قرار گرفته است.

انتهاى پیام

captcha