مخالفت تظاهرکنندگان بحرینی با نشست معامله قرن آمریکا
کد خبر: 3816254
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷

مخالفت تظاهرکنندگان بحرینی با نشست معامله قرن آمریکا

گروه بین‌الملل ـ تظاهرکنندگان روز قدس در بحرین مخالفت خود را با تصمیم آمریکا برای برگزاری نشست گام نخست اجرای معامله قرن در منامه اعلام کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از المنار، در حالی که شرایط امنیتی حکومت منامه در سراسر بحرین مانع آزادی عمل مردم در تظاهرات در حمایت از فلسطین است، دیروز جمعه (دهم خردادماه) هم‌زمان با روز جهانی قدس تعدادی از مردم با حضور در خیابان‌ها و کوچه‌ها در حمایت از مردم فلسطین شعار دادند.
 
نیروهای آل خلیفه در بحرین با حمله به مردم قصد داشتند مانع تظاهرات آنان شوند، اما موفق نشدند. مردم بحرین در این راهپیمایی شعار‌هایی را در مخالفت با برگزاری نشست موسوم به معامله قرن در این کشور سر دادند.
 
در همین راستا، حزب «الوفاق» به عنوان بزرگ‌ترین حزب معارض بحرین در بیانیه‌ای در خصوص روز جهانی قدس ضمن مخالفت با میزبانی منامه از نشست آمریکایی معامله قرن، بزرگداشت این روز را وظیفه‌ای انسانی، اعتقادی و سیاسی دانست و تأکید کرد: هر کسی بخواهد دست از مسئله قدس بکشد یا در این خصوص کوتاهی کند، از هویت انسانی و عربی و اسلامی خود دور شده است.
 
آمریکا اعلام کرده است کنفرانس یا کارگاه اقتصادی بحرین به عنوان گام نخست اجرای معامله قرن در روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۴ و ۵ تیرماه) در منامه برگزار می‌شود؛ این در حالی است که حامیان قدس و فلسطین، مخالف این نشست بوده و مصر و اردن نیز با پروژه «معامله قرن» ایالات متحده مخالفت کرده‌اند و «عبدالله دوم» شاه اردن نیز اعلام کرده است در نشست بحرین شرکت نمی‌کند.
 
انتهای پیام
حمله نیروهای آل خلیفه به متظاهرین روز قدس در بحرین
captcha