رابطه معکوس ورزش با آسیب‌های اجتماعی در جامعه
کد خبر: 3816636
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷

رابطه معکوس ورزش با آسیب‌های اجتماعی در جامعه

گروه اجتماعی ــ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه، به دلیل نپرداختن به ورزش است، تصریح کرد: ورزش، رابطه معکوسی با آسیب‌های اجتماعی داشته و امروزه دولت هزینه‌های زیادی در راستای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی انجام می‌دهد.

رابطه معکوس ورزش با آسیب‌های اجتماعی در جامعه

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، علی مصطفوی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی، صبح امروز، ۱۲ خردادماه، در آیین تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران ورزشی المپیک، جهانی، بین‌المللی و آسیایی استان، که در سالن آمفی‌تئاتر مخابرات آذربایجان غربی برگزار شد، با اشاره به برگزاری راهپیمایی روز قدس در سراسر کشور، اظهار کرد: مردم استان نیز با شکوه هرچه تمام در راهپیمایی روز قدس شرکت کرده و بار دیگر حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام کردند.
وی ادامه داد: امروزه اندیشمندان اجتماعی در سراسر جهان اعتقاد دارند که ورزش، یکی از کارکردهای اساسی در راستای ایجاد انگیزه، نشاط و امید در جامعه بوده و توسل به ورزش می‌تواند در راستای ایجاد نشاط هرچه بیشتر در جامعه موثر باشد.
مصطفوی با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه، به دلیل نپرداختن به ورزش است، بیان کرد: ورزش، رابطه معکوسی با آسیب‌های اجتماعی داشته و امروزه دولت هزینه‌های زیادی در راستای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی انجام می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه در کشورهای پیشرفته بر روی ورزش سرمایه‌گذاری بسیاری زیادی می‌کنند، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری بر روی ورزش، هم سود کلانی داشته و هم اینکه کشورهای اروپایی اکنون تجهیزات، مربیان و ورزشکاران خود را صادر می‌کنند و این بر اقتصاد آن جوامع تاثیر مثبت داشته و ما نیز باید مقوله ورزش را در کشور خود بیشتر توسعه دهیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی افزود: وقتی به مباحث دیپلماسی اشاره می‌کنیم، ورزش یکی از فعال‌ترین آن‌ها بوده و دوستی و دشمنی نیز از طریق مراودات ورزشی مشخص می‌شود و امروزه در سایه ورزشکاران و قهرمانان برخی کشورها که ناشناخته هستند، این کشورها شناخته شده‌اند و توسعه ورزش از مسائل مهمی است که دولت تدبیر و امید در این راستا بسیار تلاش می‌کند.
انتهای پیام

captcha