عید فطر؛ نماد وحدت در جامعه اسلامی
کد خبر: 3817367
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۸

عید فطر؛ نماد وحدت در جامعه اسلامی

گروه معارف - امام جمعه قوشچی تاکید کرد: روزه‌داری در روز عید فطر حرام است و شاید یکی از حکمت‌های آن وجود وحدت اسلامی باشد، زیرا در این روز تمام مسلمانان روزه‌داری را ترک می‌کنند و به‌حالت متحد با ماه رمضان وداع کرده و وحدت در جامعه اسلامی نمود بیشتری پیدا می‌کند.

عید فطر؛ نماد وحدت در جامعه اسلامی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدر عباسی، امام جمعه قوشچی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، با تبریک فرارسیدن عید سعید فطر، اظهار کرد: عید فطر به‌عنوان یکی از مهمترین اعیاد مذهبی مسلمانان از جایگاه و اهمیت والایی برخوردار است.
وی افزود: آخر ماه رمضان و اول ماه شوال عید اعلام شده و واژه عید به‌معنای برگشتن بوده و اینکه انسان پس از یک ماه روزه‌داری همانند یک نوزاد تازه متولد شده می‌ماند و همان حالت پاکی که موقع تولد داشت، به آن حالت بازمی‌گردد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی ادامه داد: روزه‌داری در روز عید فطر حرام است و شاید یکی از حکمت‌های آن وجود وحدت اسلامی باشد، زیرا در این روز تمام مسلمانان روزه‌داری را ترک می‌کنند و به‌حالت متحد با ماه رمضان وداع کرده و وحدت در جامعه اسلامی نمود بیشتری پیدا می‌کند.
امام جمعه قوشچی تصریح کرد: یکی از اعمال عید فطر نماز این روز بوده که توصیه شده به‌صورت گسترده برپا شود و از اعمال واجب شرعی این روز نیز پرداخت فطریه و زکات فطره است که تا موقع ظهر جمع‌آوری می‌شود و اگر ما می‌توانستیم به‌موقع زکات و فطریه را پرداخت کنیم، جامعه دچار فقر و نداری نمی‌گردید که جنبه‌های عبادی، اجتماعی و اقتصادی دارد و دین اسلام دین فقرزدا است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی خاطرنشان کرد: در روایات نیز در رابطه با عید فطر تاکیدات فراوانی شده است، اینکه در این روز انسان لباس مناسب و تمیز به تن کروه و صله ارحام به‌جای‌آورد.
انتهای پیام

captcha