‌مسجد، پایگاه مهدویت است/ توقعات‌ مهدوی‌مان از مسجد را کم کرده‌ایم
کد خبر: 3818590
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵

‌مسجد، پایگاه مهدویت است/ توقعات‌ مهدوی‌مان از مسجد را کم کرده‌ایم

محجوب با بیان اینکه مساجد، پایگاه مهدویت هستند، گفت: مساجد در حوزه معرفی معارف مهدوی و آشنایی مردم با موضوع انتظار فرج حضرت مهدی(عج) خوب عمل کرده‌اند. اگر بعضاً عملکردی را که باید ندارند، برای آن است که توقعات‌مان را از دست داده‌ایم.

به گزارش ایکنا، شبستان نوشت: «علیرضا محجوب» با بیان اینکه ائمه جماعات مساجد کارهای ارزشمندی انجام داده اند، اظهار کرد: مدیریت مساجد در زمان ما با وجود مشکلات اقتصادی جزو کارهای سخت است با وجود این، ائمه جماعات خیلی زحمت می کشند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ائمه جماعات از نظر فرهنگی و تبلیغی و همچنین جذب افراد به مساجد، عملکرد خوبی داشته اند، افزود: این گروه با وجود جملات بدی که به آنها می گویند، با آنان بد صحبت می شود و در حالی که شایسته تقدیر هستند، مورد هجمه قرار می گیرند، اما با قدرت به کار خود در مسیر تبلیغ دین ادامه می دهند.

وی درباره حمایت دولت و حاکمیت از مساجد، بیان کرد: برداشت ما این است که دولت نباید به مساجد کمک مالی بکند و دستگاه ها منابع مالی به مساجد تخصیص نمی دهند، این درحالی است که زمانی که لازم بود ، از مساجد به عنوان بلندگو استفاده کردیم.

محجوب تاکید کرد: اگر نمی خواهیم به مساجد کمک کنیم باید توقعات دیگری از این مرکز دینی داشت، مرکزی که پایگاه انقلاب و حمایت از نظام جمهوری اسلامی است.

وی درباره عملکرد مساجد در حوزه ترویج گفتمان مهدیت و تبیین مولفه های فرهنگ صحیح انتظار، بیان کرد: من برای کارهای شخصی یا اداری به مناطق مختلف تهران، ری و شمیرانان می روم و بارها از این موضوع تعجب کردم و البته خوشحال شدم که گاهی در یک خیابان در صبح های جمعه، مراسم دعای ندبه در چند مسجد، برگزار می شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: مساجد پایگاه مهدویت هستند و در حوزه معرفی معارف مهدوی و آشنایی مردم با موضوع انتظار حضرت مهدی(عج) خوب عمل کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: مهدویت از موضوعات مهم در مساجد است و اگر برخی از مساجد در این حوزه یا هر حوزه دیگری، فعالیت زیادی ندارند، تقصیر آنها نیست بلکه تقصیر ما است که انتظارمان از دست رفته است.

انتهای پیام

captcha