سنندج شهر استعدادهای قرآنی است
کد خبر: 3819122
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶

سنندج شهر استعدادهای قرآنی است

گروه فعالیت‌های قرآنی- رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان سنندج گفت:سنندج شهر استعدادهای قرآنی است و برگزاری مسابقات بهانه ای برای شکوفا شدن این استعدادهاست.

به گزارش ایکنا از کردستان، حمید حسینی رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان سنندج در افتتاحیه مرحله شهرستانی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بخش بانوان که امروز،23 خردادماه در امامزاده پیر محمد(ع) شهرستان سنندج آغاز شد، اظهار کرد:سنندج شهر استعدادهای قرآنی است و برگزاری مسابقات بهانه‌ای برای شکوفا کردن این استعدادهاست.
وی افزود: مسابقات قرآن نباید فقط جنبه رقابتی داشته باشد بلکه باید زمینه‌ای را برای افزایش تدبر و عمل به قرآن در متسابقان به وجود آورد چراکه کسی که در این مسابقات حائز مقام شود به نحوی الگوی سایر قرآنیان خواهد بود.
حسینی بیان کرد: خوشبختانه کیفیت بالایی در مسابقات این شهرستان مشاهده می‌شود و این مهم مدیون اساتید و پیشکسوتانی است که با وقف علم خود به تربیت شاگردان برجسته‌ای پرداخته‌اند.
وی عنوان کرد: هر یک از پیشکسوتان و اساتید قرآنی در استان و کشور دارای رزومه خوبی هستند و امید است همه فعالان قرآنی در زمینه توسعه رشته‌های قرآنی کوشا باشند.
حسینی یکی از مسائل قرآنی شهرستان را کمبود موقوفه قرآنی دانست و اعلام کرد: هر یک از متسابقان این دوره از مسابقات باید مروج وقف قرآنی باشند و زمینه را برای آشنایی مردم و خیرین با وقف در نیت‌های قرآنی فراهم کنند چرا که اگر وقف با نیت قرآن در جامعه نهادینه شود، بسیاری از مشکلات جامعه قرآنی حل و فصل خواهد شد.
لازم به ذکر است؛ نفرات برتر این دوره از مسابقات به مرحله استانی راه پیدا خواهند کرد.
انتهای پیام

captcha