تعداد کشته‌شدگان اعتراضات سودان به 128 نفر رسید
کد خبر: 3819824
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵

تعداد کشته‌شدگان اعتراضات سودان به 128 نفر رسید

گروه بین‌الملل ــ کمیته پزشکان سودان اعلام کرد که تعداد کشته‌شدگان در حمله اخیر نظامیان این کشور به تحصن مردم در خارطوم (پایتخت سودان) به 128 نفر افزایش یافته است.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «آناتولی» ترکیه؛ کمیته پزشکان سودان در حساب فیس‌بوک خود اعلام کرد که تعداد کشته‌شدگان در حمله اخیر نظامیان این کشور به تحصن مردم در خارطوم در تاریخ 3 ژوئن(13 خردادماه) و حوادث پس از آن به 128 نفر افزایش یافته است.

براساس این گزارش، تعداد افرادی که در داخل خیمه‌ها سوزانده و پس از آن اجساد آنها به آب پرتاب شده است، مشخص نیست. کمیته پزشکان سودان پیش از این طی گزارشی تعداد کشته‌شدگان حوادث اخیر سودان را 115 نفر اعلام کرده بود.

این در حالی است که وزارت بهداشت سودان اعلام کرده بود که در حملات نیروهای امنیتی این کشور علیه معترضان تاکنون 61 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

گفتنی است، نیروهای ارتش سودان در ساعات اولیه صبح روز دوشنبه، 13 خردادماه، به تجمع معترضان مخالف با کودتا در مقابل وزارت دفاع در پایتخت این کشور حمله کردند.

براساس گزارش شاهدان عینی در خارطوم٬ صبح روز دوشنبه تعداد زیادی از نیروهای نظامی سودان منطقه‌ای که مخالفان این کشور از روز 6 آوریل(17 فروردین‌ماه) در آن تحصن کرده و خواستار انتقال قدرت به دولت مدنی هستند را محاصره کردند. به دنبال آن نیز صدای تیراندازی از این منطقه شنیده و ستون‌هایی از دود به آسمان بلند شد.

حزب مخالف کنگره مردمی سودان نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای ارتش این کشور به تحصن‌کنندگان در «النهود»(شهری در استان کردفان شمالی کشور سودان) یورش برده و چادرهای آنان را تخریب کرده‌اند.

به دنبال گسترش تظاهرات علیه دولت سودان، نیروهای ارتش روز 11 آوریل(22 فروردین‌ماه) نهادهای دولتی را محاصره و بیش از 100 عضو حزب کنگره ملی حاکم این کشور از جمله عمر البشیر، رئیس‌جمهور را بازداشت کردند.

انتهای پیام

captcha