وضعیت حجاب و عفاف در جامعه نگران‌کننده است
کد خبر: 3821176
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۰
آیت‌الله میرعمادی:

وضعیت حجاب و عفاف در جامعه نگران‌کننده است

گروه سیاست و اقتصاد ـ نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که عزم جدی برای مقابله با هنجارشکنی‌ها مشاهده نمی‌شود، گفت: با وجودی‌که حجاب موضوعی شرعی و الهی است، متأسفانه امروز وضعیت حجاب و عفاف در جامعه اسلامی ما نگران‌کننده است.

وضعیت نگران‌کننده حجاب و عفاف در جامعه/ عزم جدی برای مقابله با هنجارشکنی‌هابه گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد امروز،۳۱ خردادماه در خطبه‎های این هفته نماز جمعه خرم‎آباد، اظهار کرد: حجاب موضوعی شرعی و الهی است، متأسفانه امروز وضعیت حجاب و عفاف در جامعه اسلامی ما نگران‌کننده است، تأسف بیشتر این‌که عزم جدی برای مقابله با هنجارشکنی‌ها مشاهده نمی‌شود.
وی تصریح کرد: قطعاً بعضی از افراد از روی علم و عقل هنجارشکنی می‎کنند؛ نه این‌که بگوییم از روی عادت است یا جهل، عالمانه و عامدانه با حجاب مبارزه می‎کنند، با حیا و عفت عمومی مبارزه می‎کنند. قطعاً این‌ها از دشمنان درس می‎گیرند و پیروی می‎کنند چون دشمنان به‌دنبال نفوذ فرهنگی و رواج سبک زندگی فردی در ایران هستند.
امام جمعه خرم‎آباد با اشاره به 31 خرداد سالروز شهادت دانشمند نخبه، مؤمن و انقلابی شهید مصطفی چمران، افزود: شهید چمران بسیار دوست‌داشتنی بود، ایمانی عاشقانه داشت و مخلصانه مجاهدت می‌کرد، سرانجام لباس شهادت بر قامت این معلم متعهد زیبایی افکند و شهادت گوارای وجودش شد.
آیت‎الله میرعمادی اضافه کرد: اول تیرماه سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی است، سازمان تبلیغات اسلامی نهادی انقلابی بوده که مسؤولیت تبلیغات دینی را بر عهده دارد و طی این 40 سال اخیر با عملکرد صحیح خود، از نهادهای سالم انقلابی محسوب می‌شود.
وی با اشاره به آغاز هفته قوه قضاییه و هفتم تیر سالروز شهادت آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران باوفایش ازجمله شهید صادقی و رحیمی، اضافه کرد: انتظارات و توقعات از دستگاه قضایی بسیار زیاد است. لکن از همه مهم‌تر این است که اصلی‎ترین و بزرگ‌ترین وظیفه قوه قضائیه بسط و گسترش عدالت است.
نماینده ولی‎فقیه در لرستان بیان کرد: از نظر اسلام عدالت فلسفه تشکیل حکومت اسلامی است و شرط پذیرش مسئولیت در نظام اسلامی عدالت است.
آیت‎الله میرعمادی با تاکید بر این‌که مسئله عدالت بسیار مهم است، اهمیت آن‌را ملاحظه کنید که در بیانیه گام دوم انقلاب رهبر فرزانه انقلاب فصلی را تحت عنوان عدالت باز کردند؛ در ۴۰ ساله دوم انقلاب باید به سمت عدالت حرکت کنیم، افزود: رهبری عدالت و مبارزه با فساد را لازم و ملزوم یکدیگر دانسته‎اند. اگر مبارزه با فساد و تبعیض نباشد عدالت برقرار نمی‎شود. اول باید علف‌های هرز را از بین برد و سپس بذر سالم را کاشت و رشد داد.
وی ادامه داد: امروز عده‌ای با زیاده‌خواهی به جان بیت‌المال افتاده و معیشت مردم را دچار مشکل می‌کنند، بنابراین مردم انتظار دارند که دستگاه قضائی با مفسدان اقتصادی برخورد قاطع و محکم داشته باشد.
امام جمعه خرم‌آباد با بیان این‌که طی روزهای اخیر شاهد آغاز اقدامات خوبی در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی هستیم، گفت: ضمن تقدیر از این حرکت، انتظار مردم این است که این مهم با شدت و قاطعیت بیشتری ادامه یابد.
آیت‎الله میرعمادی با اشاره به سرنگونی پهپاد جاسوسی متجاوز آمریکا در جنوب خلیج‌فارس، اظهارکرد: مردم از این حرکت خوشحال شدند و تشکر می‌کنیم از نیروهای ایرانی که هوشمندانه عمل کردند.
وی ادامه داد: این پهپاد از پیشرفته‌ترین هواپیماهای جاسوسی جهان بود، از گران‌ترین پهبادهای در اختیار آمریکا بوده و از دوربردترین هواپیماها به‌شمار می‌رود، اما دقت و هوشمندی نیروهای مسلح ایران سبب شد این پهپاد بدون سرنشین ساقط شود.
امام جمعه خرم‎آباد تصریح کرد: ما حاضر به جنگ نیستیم اما به هر متجاوز به مرزهای ایران پاسخ دندان‌شکن و کوبنده‌ای را خواهیم داد.
آیت‎الله میرعمادی اضافه کرد: حمله به نفت‌کش‌های حاضر در خلیج‌فارس کار مثلث شوم آمریکا، اسرائیل و ارتجاع عرب بود، ایران اعلام کرد که کار این کشور نیست و آن‌قدر شهامت دارد که کاری را که انجام داده اعلام کند، همچنان که در موضوع پهباد رسماً اعلام کرد.
وی بیان کرد: آمریکایی‎ها به‌خوبی می‎دانند ایران در خلیج فارس از یک قدرت برتر برخوردار است و امنیت خلیج فارس به دست ایرانی‎ها است و اگر آمریکایی‎ها دچار اشتباه شوند و منطقه را ناامن کنند این خار به چشم آن‌ها خواهد رفت و بیشترین ضرر را کشورهای مرتجع عرب خواهند دید.
نماینده ولی‎فقیه در لرستان گفت: اگر ناامنی در خلیج فارس اتفاق بیفتد آمریکا و نیروهای آمریکا جزو اولین گروه‎هایی خواهند بود که برای آن‌ها خلیج‌فارس تبدیل به گورستان می‎شود و منافع آمریکا در تمام دنیا به خطر خواهد افتاد.

انتهای پیام

captcha