کارگاه «رزق حلال از نگاه قرآن» برگزار شد
کد خبر: 3821355
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵

کارگاه «رزق حلال از نگاه قرآن» برگزار شد

کانون خبرنگاران نبأ ــ عضو هیئت علمی پژوهشکده صحیفه سجادیه گفت: در آیین حیات‌بخش اسلام، كار، تلاش، كسب درآمد و روزی حلال یكی از پایه‌های جامعه فرهنگی و مكتبی محسوب شده و در ردیف والاترین و بزرگ‌ترین عبادات قرار گرفته است.

کارگاه «رزق حلال از نگاه قرآن» برگزار شدبه گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ کارگاه معرفتی و تربیتی حیات طیبه با موضوع «رزق حلال از نگاه قرآن»، اول تیرماه با حضور جمعی از خانواده‌های کسبه و اصناف در شبستان مسجد مقدس جمکران برگزار شد.
آمنه لطفیان سرگزی، مدیر کانون فرهنگی ــ تبلیغی شهید آیت‌الله محمدعلی لطفیان سرگزی در این کارگاه آموزشی، گفت: در آیین حیات‌بخش اسلام، كار، تلاش، كسب درآمد و روزی حلال یكی از پایه‌های جامعه فرهنگی و مكتبی محسوب شده و در ردیف والاترین و بزرگ‌ترین عبادات قرار گرفته است.
وی بیان کرد: اصناف و بازاریان متعهد و خدوم كشورمان در كنار فعالیت‌های اقتصادی و كسب و كار همواره در مسائل روز كشور و تحولات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نقش‌آفرینی كرده‌اند و از دیرباز با تبعیت از نهاد مرجعیت و روحانیت نقش بی‌بدیل و تأثیرگذاری در به ثمر رسیدن نهضت‌های مردمی در تاریخ معاصر داشته‌اند و در طول تاریخ این مرز و بوم، با برخورداری از روحیه مذهبی و پایبندی به اصول و ارزش‌های دینی كارنامه و نام درخشانی را از خود بر جای نهاده‌اند.
استاد مرکز تخصصی نماز و مهدویت ادامه داد: اصناف و بازاریان از اقشار مؤمن و متدینی هستند كه با نگاه دینی به مردم و جامعه خدمت كرده و می‌بایست با برنامه‌ریزی دقیق از پتانسیل عظیم آن‌ها برای بهبود فضای کسب و کار و اشتغال بهره‌مند شد.
عضو هیئت علمی پژوهشکده صحیفه سجادیه و رساله حقوقيه با بازخوانی دیدگاه‌های مقام معظم رهبری در خصوص کار، یاد و خاطره شهیدان والامقام جامعه اصناف را گرامی داشت.
محمود لطفیان
انتهای پیام
captcha