افزایش نظارت بر ۲۷۰۰ مسجد و نمازخانه بین‌راهی در فصل تابستان
کد خبر: 3822556
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸

افزایش نظارت بر ۲۷۰۰ مسجد و نمازخانه بین‌راهی در فصل تابستان

حجت‌الاسلام نیسی با اشاره به فعالیت ۲۷۰۰ مسجد و نمازخانه بین‌راهی گفت: طبق ابلاغیه‌ای ازدستگاه‌ها و سازمان‌های مربوطه خواستیم که با توجه به تردد بیشتر مسافران در فصل تابستان در جاده‌های کشور، نظارت بیشتری به مساجد و نمازخانه ها داشته باشند.

به گزارش ایکنا، شبستان نوشت: حجت الاسلام «جواد نیسی» از ابلاغ دستورالعمل نظارت به مساجد و نمازخانه های بین راهی همزمان با فصل تابستان و آغاز سفرهای تابستانی خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اینکه در فصل تابستان میزان مسافرت های مردم نسبت به دیگر زمان ها افزایش می یابد، در همین راستا این ستاد با صدور ابلاغیه ای از دستگاه ها و سازمان های کشور که مساجد و نمازخانه های بین راهی را تحت نظر دارند، درخواست کرد که نظارت بیشتر به مساجد و نمازخانه های بین راهی داشته باشند.

دبیرستاد اقامه نماز وزارت راه و شهرسازی با اشاره به فعالیت 2700 مسجد و نمازخانه بین راهی در کشور، تصریح کرد: از مردم درخواست می کنیم که هر گونه انتقاد و پیشنهادی نسبت به وضعیت مساجد و نمازخانه های بین راهی دارند، به سامانه پیامکی 30007070 به ستاد اقامه نماز وزارت راه و شهرسازی گزارش دهند.

وی ادامه داد: ما نیز نظرات و پیشنهادات ارسالی را به دستگاه ها و سازمان های مربوطه برای رسیدگی ارجاع می دهیم.

حجت الاسلام نیسی بیان کرد: ستاد اقامه نماز وزارت راه و شهرسازی در طول سال در سه نوبت بهار، تابستان و اربعین، طبق بخشنامه ای از دستگاه ها و نهادهایی که نمازخانه های بین راهی، فرودگاه ها و راه آهن را تحت نظر دارند، درخواست می کند که به دلیل تردد زیاد مسافران نسبت به رسیدگی به وضعیت سیستم های گرمایشی، سرمایشی و بهداشتی این مساجد نظارت های لازم را داشته باشند.

وی در ادامه تصریح کرد: در بخش حمل و نقل هوایی موضوعی که مورد توجه قرار گرفته، این است که احکام مربوط به نماز اضطراری را به تایید مقام معظم رهبری رساندیم، زیرا برخی مواقع مسافران وقتی در هواپیما مستقر می شوند، به دلیل نقص فنی، هواپیما امکان پرواز فوری را ندارد، به همین جهت امکان دارد، نماز مسافران به دلیل دیر پرواز کردن قضا شود، به همین جهت به همین دلیل احکام نماز فوری را مورد توجه قرار دادیم تا اقامه نماز در صندلی فراهم شود و این مورد تایید دفتر مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است.

دبیرستاد اقامه نماز وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در سال های گذشته تعداد مساجد، نمازخانه ها و سکوهای نماز در بنادر کشور توسعه یافته است، گفت: خوشبختانه سطح تعاملات مردم با وزارت راه و شهرسازی در حوزه حمل‌ونقل و پروژه‌های مسکونی زیاد بوده و نباید از این فرصت و ظرفیت ایجاد شده برای ترویج و توسعه فرهنگ دینی و نماز غافل شد.

گفتنی است، ۲۴۷ مسجد و نمازخانه در راه آهن، ۳۷۹ مسجد و نمازخانه در فرودگاه‌های کشور و بیش از ۶۰۰ مرکز نیز در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور مشغول خدمات‌رسانی به مردم هستند.

انتهای پیام

captcha