تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند نظریه‌پردازی نخبگان جامعه است
کد خبر: 3822606
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵
رئیس جامعة‌المصطفی(ص):

تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند نظریه‌پردازی نخبگان جامعه است

گروه حوزه های علمیه – رئیس جامعةالمصطفی(ص) العالمیة گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند فکر، نظریه‌پردازی و زمینه‌سازی علمی نخبگان جامعه به ویژه حوزویان است.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، صبح امروز، چهارشنبه، پنجم تیرماه، در دیدار اعضای مرکز راهبری مطالعات اسلامی اقتصاد مقاومتی حوزه‌های علمیه اظهار کرد: حرکت و تلاش در جهت اقتصاد مقاومتی و استقلال کشور، که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار دارد، موضوعی است که تحقق آن نیازمند فکر، نظریه‌پردازی و زمینه‌سازی علمی است که در این باره، همه مراکز علمی، به ویژه حوزه علمیه، باید احساس مسئولیت کند.

استاد حوزه علمیه افزود: امروز تلاش و سرمایه گذاری فراوان و همه جانبه دشمنان به ویژه در سال‌های اخیر برای وارد کردن آسیب‌های اقتصادی به کشور در کنار سایر هجمه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی بر کسی پوشیده نیست و در همین نقطه است که ضرورت نظریه‌پردازی و زمینه‌سازی علمی برای تحقق اقتصاد مقاومتی معنا و مفهوم پیدا می‌کند.

رئیس جامعة‌المصطفی(ص) توجه به چرخه تولید فراورده‌های غذایی در کشور را بسیار مهم ارزیابی کرد و ابراز کرد: در مسائل مربوط به خوراک، قرائنی از وجود طراحی جهانی برای نوعی جنگ بیولوژیکی وجود دارد که نمی‌توان به راحتی از آن‌ها گذشت. انحصاری نمودن بذر برخی مواد غذایی و غیرمستقل شدن کشور‌ها در زمینه تولید محصولات کشاورزی، یکی از خطراتی است که امروز بیشتر کشور‌ها با آن روبرو هستند.

وی مستند و علمی شدن هشدار‌ها را در مورد مخاطرات استفاده از برخی مواد خوراکی و پوشاک، برای ایجاد عزم عمومی در جهت تغییر الگوی مصرف جامعه ضروری دانست و ادامه داد: امروز جمعیت چشم‌گیر و متنوعی شامل طلاب غیرایرانی، استادان و کارکنان از سراسر ایران و جهان در جامعةالمصطفی(ص) حضور دارند که هر یک می‌توانند گسترش‌دهنده الگو‌های درست در عرصه ملی و بین‌المللی باشند.

مرکز توسعه منابع پایدار در المصطفی(ص) راه اندازی شد

رئیس المصطفی با اشاره به شکل‌گیری مرکز خرید کوثر به همت جامعةالمصطفی(ص) به منظور سهولت دسترسی طلاب غیرایرانی و مردم به محصولات سالم و مناسب، خاطرنشان کرد: این فروشگاه، در سال­های اخیر پژوهش‌های گسترده­ای درباره شاخص‌های فروشگاه اسلامی صورت داده است و تلاش می­‌کنند تمام فرایند خود را از مدیریت، محصولات، شیوه تعامل با مخاطب و... براساس این معیار‌ها تنظیم نماید. رعایت این شاخص‌ها، می‌تواند فراتر از حلال بودن، ارائه‌دهنده برند فروشگاه سالم باشد.

وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز توسعه منابع پایدار در جامعةالمصطفی(ص)، تصریح کرد: امروز ظرفیت‌های فراوانی در اختیار مراکز مختلف قرار دارد که اگر در مسیر درست قرار گیرد، در کنار سرمایه‌گذاری‌های مردمی، می‌توانند ضمن تأمین کامل نیاز‌های داخلی، صادرات به خارج کشور را نیز هدف قرار دهد.

عباسی حضور دانش‌آموختگان جامعةالمصطفی را در نقاط مختلف، فرصتی بی‌نظیر دانست و گفت: در زمینه تبادلات علمی در کشور‌های مختلف، برخی از دانش‌آموختگان المصطفی از ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردار هستند که می‌تواند در اختیار مرکز راهبری مطالعات اسلامی اقتصاد مقاومتی حوزه‌های علمیه قرار گیرد.

وی با تأکید بر آغاز اقدامات جامعه‌المصطفی(ص) در مسیر اجرای کامل اقتصاد مقاومتی، از آمادگی المصطفی(ص) برای همکاری با مرکز راهبری مطالعات اسلامی اقتصاد مقاومتی حوزه‌های علمیه خبر داد.

یادآور می‌‎شود، در ابتدای این دیدار مسئول مرکز راهبری مطالعات اسلامی اقتصاد مقاومتی حوزه‌های علمیه، به معرفی این مرکز، اهداف و روند شکل‌گیری آن پرداخت و گفت: این مرکز دارای چهار کارگروه اصلی تولید محتوا، فرهنگی، عملیاتی و رصد است و می‌کوشد با استفاده از ظرفیت‌های همه مراکز حوزوی، الگوی درست اجرای اقتصاد مقاومتی را ارائه کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یوسفی، نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی در نهاد‌های حوزوی، با اولویت‌دهی به استفاده از کالای ایرانی را از اهداف این مرکز برشمرد و افزود: امید داریم با استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی جامعةالمصطفی، فعالیت‌های این مرکز در نشر و گسترش الگوی اقتصاد مقاومتی در جهان شتاب بیشتری گیرد.

انتهای پیام

captcha